ÖZET
Bu
çalışmanın
amacı
üniversite
1.
sınıf
öğrenci-
lerinin
matematik
dersine
karşı
tutumlarım
saptayan
bir
öl-
çek
geliştirmektir.
Tutumun
farklı
boyutlanm
içeren
44
maddelik
taslak
ölçek,
1997-1998
yılı
bahar
döneminde
Orta
Doğu
Teknik
Üniversitesi'ndeki
mühendislik,
eğitim,
idari
bilimler
ve
fen
fakültelerinden
matematik
dersi
al-
makta
olan
230
öğrenciye
uygulandı.
Bulgulara
dayanarak
6
madde
ölçekten
çıkarıldı.
Yapılan
analizler
sonucunda
testin
4
boyuttan
oluştuğu
ortaya
çıktı.
Böylece
ilk
boyutta
topla-
nan
13
madde
matematiğe
karşı
ilgi,
sevgi
ve
zevk,
ikinci
boyuttaki
9
madde
güven
ve
korkuyla
ilgiliydi.
Üçüncü
bo-
yutta
yer
alan
8
madde
matematiğin
günlük
ve
mesleki
ha-
yattaki
önemine,
son
boyuttaki
8
madde
de
yine
matematiğe
karşı
ilgi,
sevgi
ve
zevke
ilişkindi.
Ölçeğin
geçerliği
için
maddelerin
bulundukları
boyutlarla
aralarındaki
korelasyo-
na
bakıldı.
Birinci
boyutta
en
küçük
korelasyon
değeri
Q.55,
ikinci
boyut
için
0.62,
üçüncü
boyut
için
0.48,
dördüncü
bo-
yut
için
ise
0.51
idi.
Aynca
geliştirilen
örnekle
ilgili
Cron-
bach
alfa
güvenirlik
katsayısı
0.96
bulundu.
ABSTRACT
The
aim
of
this
study
is
to
develop
a
scale
to
measure
tlte
attitudes
of
fırst
year
university
students
to-
wards
mathematics.
A
44
item
draft
attitude
scale
witlt
dif-
ferent
dimension
was
applied
to
230
mathematics,
engine-
ering,
administration,
education
students
in
Middle
East
Technical
University.
According
to
findings
6
items
are
deleted
from
the
designed
scale.
Analyses
showed
the
sca-
le
consists
of
4
dimensions.
13
items
in
fırst
dimension
measure
like,
interest
and
enjoyment
to
mathematics,
9
items
in
second
dimension
measure
confidence
and
anxi-
ety.
Third
dimension
includes
8
items
and
measure
occu-
pational
and
daily
importance
of
matltematics
and
8
items
in
tlte
last
dimension
reflect
interest,
like
and
enjoyment.
According
to
ITEMAN
results,
item-scale
correlation
pro-
ved
validity.
Smallest
correlation
value
for
fırst
dimension
is
0.55,
for
tlte
second
dimension
is
0.62,
for
tlte
tltird
di-
mension
is
0.48
and
for
the
last
dimension
is
0.51.
To
reli-
ability
analysis
Cronbach
Alfa
coefficient
is
0.96.
ANAHTAR KELİMELER: Tutum, tutum ölçeği, matematik tutum ölçeği
KEYWORDS: Attitude, attitude scale, mathematics attitude scale
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education