ÖZET
Bu
çalışmanın
amacı,
matematik
becerisi
ve
uzaysal
yeteneğin
orta
öğretim
öğrencilerinin
fizik
başarı-
sına
katkısını
incelemektir.
Ankara'daki
bir
lisenin
62
öğ-
rencisine
Matematik
Beceri
Testi
(MST),
Uzaysal
Zeka
Testleri
(SAT)
ve
Fizik
Başan
Testi
(PAT)
uygulanmıştır.
Korelasyon
analizi
sonucunda
matematik
becerisi
ve
fizik
başarısı
arasındaki
korelasyon
katsayısı
0.46
(p<0.05)
ola-
rak,
uzaysal
zeka
ve
fizik
başarısı
arasındaki
korelasyon
katsayısı
0.45
(p<0.05)
olarak
bulunmuştur.
Matematik
be-
cerisi
ve
uzaysal
zekanın
fizik
başarısına
bileşik
katkısını
görmek
için
çoklu
regresyon
analizi
uygulanmıştır.
Sonuç-
lar
bu
iki
değişkenin
(matematik
becerisi
ve
uzaysal
yete-
nek)
fizik
başarısındaki
değişkenliğin
%31
'ini
açıklayabil-
diğini
göstermiştir.
ABSTRACT
This
study
investigates
the
contribution
of
mathematical
skills
and
spatial
ability
to
achievement
in
secondary
school
physics.
Sixty-eight
lOth
grade
stu-
dents
from
a
high
school
in
Ankara
were
given
mathe-
matical
skill
test
(MST),
spatial
ability
tests
(SAT)
and
physics
achievement
test
(PAT).
Correlational
analysis
show
ed
that
the
correlation
coefficient
for
mathematical
skills
and
physics
achievement
was
0.46
(p<0.05),
and
for
spatial
ability
and
physics
achievement
was
0.45
(p<0.05).
To
see
the
combined
contribution
of
mathe-
maties
and
spatial
ability
to
physics
achievement,
mul-
tiple
regression
analysis
was
applied.
The
results
sho-
wed
that
the
contribution
of
the
two
predictor
variables
(mathematical
skills
and
spatial
ability)
accounted
for
almost
31
%
of
the
variance
in
the
physics
achievement
test
scores.
ANAHTAR KELİMELER: Zihinsel gelişme, matematik becerisi, uzaysal yetenek, uzaysal yönelme, uzaysal görme
KEYWORDS: Cognitive development, mathematical skills, spatial ability. spatial orientation, spatial visualization
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education