ÖZET
Bu araştırmada Hacettepe Üniversitesi Eğitim
FakÜltesi Alman Dili Eğitimi öğrencilerinin duygu ve dü-
şüncelerini sistemli bir mantık bütünlüğü içerisinde yazma
güçlüklerinden yola çıkılarak durum tespiti yapılmış; yazma
güçlüklerinin nedenleri araştırılmış ve öneriler sunulmuştur.
Bir çok bilimsel kaynağa dayanarak hazırlanan sorulardan
oluşan anket 178 lisans öğrencisi üzerinde yürütülmüştür.
Araştırmanın sonuçları ile öğrencilerin yazma alış-
kanlıklarını, yazma güçlüklerini doğuran etkenleri saptamanın
yanısıra kompozisyon dersi veren öğretim elemanlarına
öneriler getirmesi ve uygulamaya katkı
oluşturması beklenmektedir.
ABSTRACT
In this study, the feelings and thoughts of
the German Language Teaching Department students have
been examined systematicaııy through the difficulties they
face in writing; the reasons of these difficulties have be en
examined and some suggestions have been put forward. A
questionnaire has been prepared taking a lot of scientific
sources into consideration and this questionnaire has
beenn given to 178 undergraduate students. The results of
the questionnaire will both help us find out the reasons of
the difficulties that they face in writing and will also guide
the teachers of writing in their writing classes.
ANAHTAR KELİMELER: Yazma becerisi, Yabancı dil olarak Almanca
KEYWORDS: writing skill, German as a foreign language
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education