Okullarda matematik eğitimi: Matematikte okur-yazarlık


Prof. Dr. Yaşar ERSOY


ÖZET
Bilgi toplumu olmanın bir bcrı::ği de okullarda ve diğer eğitim kurumlarında etkin ve verimli matemetik öğretmelöğrenme ortaJIlI oluşturmaktır. Bu bağlamda, toplumun matematikte "okur-yazar" olmasının nedenleri açıklanmakta; çeşitli etkinlikler için gerekli, yeterli ve sürekli olanak sağlanmasının önemi vurgulanmaktadır.


ABSTRACT
One of the necessary requirement for becoming information society is the setting of the effective and efficient environment for teaching/learning of mathematics in the schools and other institutions of education. In this context, the reason for becoming literate in mathematics is explained, and the requirement for the supply of necessary, sufficient and continuous resource is then emphasised.


ANAHTAR KELİMELER: Bilgi toplumu, Matematik eğitimi, Matematikte okur-yazarlık, Öğrenme i öğretme çevresi


KEYWORDS: Information society, Mathematics edutation, Literacy in mathematics, Teaching/ learning environment.

[PDF]

efdergi@hacettepe.edu.tr        http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr           Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara

 Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education              Twitter of Hacettepe University Journal of Education