ÖZET
Bilgi toplumu olmanın bir bcrı::ği de okullarda
ve diğer eğitim kurumlarında etkin ve verimli matemetik
öğretmelöğrenme ortaJIlI oluşturmaktır. Bu bağlamda, toplumun
matematikte "okur-yazar" olmasının nedenleri açıklanmakta;
çeşitli etkinlikler için gerekli, yeterli ve sürekli
olanak sağlanmasının önemi vurgulanmaktadır.
ABSTRACT
One of the necessary requirement for becoming
information society is the setting of the effective
and efficient environment for teaching/learning of mathematics
in the schools and other institutions of education.
In this context, the reason for becoming literate in mathematics
is explained, and the requirement for the supply
of necessary, sufficient and continuous resource is then
emphasised.
ANAHTAR KELİMELER: Bilgi toplumu, Matematik eğitimi, Matematikte okur-yazarlık, Öğrenme i öğretme çevresi
KEYWORDS: Information society, Mathematics edutation, Literacy in mathematics, Teaching/ learning environment.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education