ÖZET
Bu makalede ilkokulda bir yöntem olarak dramanın
kullanılmasının avantajları tartışılmaktadır. Makale
beş ana bölümden oluşmaktadır: dramanın tanımı, eğitimde
drama, ilkokulda dramanın kullanılmasının avantajları ve
öneriler. Birinci bölüm iki alt bölümden oluşmakdır: dramanın
önemi ve dramanın biçimleri. İkinci bölüm genel
olarak okullardaki drama ile ilgilidir. Üçüncü bölümde ilkokulda
dramayı kullanmanın avantajları tartışılmaktadır.
Bunlardan biri kendini gerçekleştirme diğeri ise bireysel ya
da duygusal gelişmedir. Dördüncü bölüm dramada gü-
nümüzdeki durumdur. Son bölüm ise önerilerdir.
ABSTRACT
This article discusses the advantages of
using drama as a method of education in elementary schools.The
article consists of five main parts:definition of
drama, drama in education, the advantages of using drama
in elementary schools, current situation and recommendations.
The first part can be divided into two
sub-groups: the importance of drama and forms of drama.
The second part deals with drama in schools in general
and drama in elementary schools. In the third part the advantages
of using drama in elementary schools are discussed.
One of them is self actualization and the other one
is personal or emotional development. In the fourth part is
current situation in drama. Finally the last part is recommendations.
ANAHTAR KELİMELER: Drama, ilkokul, dramayı kullanmanın avantajları, yöntem.
KEYWORDS: Drama, elementary school, advantages of using drama, method.'
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education