ÖZET
Bu
makalede
Etkin
Ögrenme
Yaklaşımı
tanıtılmış
ve
ögrencilerin
etkin
katılımını
artırmak
için
ögretmenlerin
kullanabilecekleri
etkinliklere
yer
verilmiştir.
Bu
yaklaşı-
ma
göre,
ögrenciler
sınıf
ta
yalnızca
ögretmeni
dinleyerek
ögrenemezler.
Etkin
ögrenme
sınıflannda
ögrenciler
ko-
nuşmalı,
yazmalı,
önceki
yaşantılan
ile
ilişki
kurmalı
ve
ögrendiklerini
günlük
yaşamında
kullanabilmelidir.
Ögren-
ciler
kendi
bilişsel
yapılarını
oluşturarak
degerlendirmekte-
dirler.
Etkin
Ögrenme,
her
düzey
ve
sınıfta
kullanılabilecek
pratik
etkinlikler
içermektedir
ve
yaklaşım
ögrencilerin
-an-
lamlı
ve
yaşam
boyu
ögrenmelerine
olanak
tanımaktadır.
ABSTRACT
he
aim
of
the
study
is
to
introduce
Active
Learning
Approach
and
to
offer
teachers
the
necessary
to-
ols
to
promote
students'
active
leaming.
In
this
strategy,
students
do
not
leam
mu
ch
just
by
sitting
in
classes
liste-
ning
to
teachers.
They
must
talk
about
what
theyare
lear-
ning,
write
about
it,
relate
it
to
past
experiences,
apply
it
to
the
ir
daily
lives.
Students
are
encouraged
to
engage
in
the
process
of
building
and
testing
their
own
mental
models.
Active
Leaming
includes
practical
teaching
strategies
that
can
use
in
every
course
and
class,
and
makes
possible
for
students
meaningful
and
lifelong
leaming.
ANAHTAR KELİMELER: Etkin Öğrenme, Etkin Öğrenme Etkinlikleri, Program Geliştirme, Öğrenci Merkezli Program, İşbirlikli Öğrenme, Sınıf Ortamı.
KEYWORDS: Active Learning, Active Learning Strategies, Curriculum Development, Student-Centered Curriculum, Cooperative Learning, Classroom Environment
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education