ÖZET
Egitimciler
ve
aileler
kaynaştırma
sınıflarındaki
normal
çocukların
bu
ortamlardan
olumsuz
yönde
etkileneceklerini
düşünmektedirIer.
Ancak
bu
konuda
yapılan
çalışmalar,
entegrasyon
uygulamalarından
engelli
çocuklar
kadar
normal
çocukların
da
önemli
gelişimsel
kazançlar
elde
ettiklerini
vurgulamaktadır.
Bu
yazıda
entegrasyon
ortamlarında
çocuklar
arasındaki
etkileşim,
normal
çocugun
engelli
akranına
tutumu
ve
entegras-
yondan
etkilenmesi
konuları
üzerinde
durulacaktır.
ABSTRACT
Educators
and
families
think
that
normal
children
in
integrated
c1assrooms
would
be
negatively
effected
in
such
integrated
settings.
Studies
in
this
subject,
however.
emphasize
that
normal
children
get
developmental
gains
from
appIications
of
integration
as
weB
as
handicapped
children.
This
artic1e
tries
to
deal
with
such
subjects
as
the
interaction
between
normal
and
handicapped
children
and
attitudes
of
normal
children
to
their
handicapped
peers
in
the
integrated
settings,
and
the
effects
of
ilitegration
applications
on
normal
children.
ANAHTAR KELİMELER: Entegrasyon programları, normal çocuklar etkileşim, tutum, etkilenme
KEYWORDS: Integration programs, normal children, interaction, attitudes, influences
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education