ÖZET
Matematikte yanıtlaYICllara çoktan seçmeli test
biçiminde sorulan problemler açık uçlu sorulduğunda ortaya
çıkan değişikliklerin araştırıldığı bir çalışma yapılmıştır.
Bu çalışma niteliksel bir araştırma özelliğindedir. 100 yanıtlayıcıya
26 maddelik bir çoktan seçmeli test ve çoktan
seçmeli testte yer alan problemlerin açık uçlu biçimleri yö-
neltilmiş ve her yanıtlayıcının aym sorulara vermiş oldukları
yanıtlar (2600 adet) karşılaştırılmıştır. Araştırma sonuçları,
matematikte çoktan seçmeli test biçiminde yöneltilen sorular
açık uçlu sorulduğunda yanıtlayıcı davranışlarında yapısal
bir değişiklik ortaya çıktığını göstermektedir. Ayrıca,
iki sınav türünden elde edilen sonuçlar arasında geçerlik ve
güvenirlik açısından bir fark bulunmamış, ancak açık uçlu
sınavdaki doğru olmayan yanıtlar türlerine göre gruplandırıldığında hata türlerinin yapısal bir karakteri olduğu saptanmıştır.
ABSTRACT
In this study, the changes, which occured
when multiple-choice testing were asked as open-ended
testing in mathematics, were examined. This research is a
qualitative study. A multiple-choice test with 26 items and
open-ended problems which placed in the multiple choice
test were given to responsed.. Answers (2600 item) were
compared to each other . Results of this study showed that
when multiple-choice testing was asked as open-ended
testing in mathematics, structural changes have occured in
behaviours of the respondents. Besides, there were no differences
between the results of these two types of tests on
validity and reliability. However, when wrong answers in
open-ended tests were grouped according to their types,
errar types had a structural characteristics
ANAHTAR KELİMELER: Çoktan seçmeli test; Açık uçlu sınav; Yazılı yoklama; Geçerlik; Güvenirlik; Matematikte ölçme.
KEYWORDS: Measurement in mathematics, Multiplechoice-test, Open-ended-test, Essay test, Validity and Reliability.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education