Fen öğretiminde tümel (portfolio) değerlendirme


PORTFOLIO ASSESSMENT IN SCIENCE TEACHING


Doç. Dr. Fitnat KAPTAN & Arş. Gör. Hünkar KORKMAZ


ÖZET
Bu makalede, tümel (portfolio) degerlendirme ile, fen öğretiminde tümel (portfolio) degerlendirmenin temel özellikleri tanımlanarak genelolarak etkililigi in- celenmiştir. Bu amaçla şu sorulara cevap verilmeye ça- lışılmıştır: Tümel (portfolio) degerlendirme nedir? Tü- mel (portfoho) değerlendirmenin temel özellikleri ne- lerdir? ilköğretim okullarında fen ögretimi açısından tümel (portfolio) değerlendirme nasıl düzenlenmelidir? Fen öğretiminde tümel (portfolio) degerlendirmenin et- kisi nasıldır?


ABSTRACT
The purpose of this paper is to identify a useful definition of portfolio assessment, the essential characteristics of portfolio assessment in science teac- hing and to evaluate ıts general effectiveness. The study is intended to provide answers to the following questi- ons: What is the portfolio assessment? What are the principal characteristics of portfolio assessment? How mu st been portfolio assessment in elemantary schools organized in terms of science teaching? How effective has the portfoHo assessment been in achieving in sci- ence educations' objectives?


ANAHTAR KELİMELER: Fen Öğretimi, Tümel (portf'olid) Değerlendirme.


KEYWORDS: Science Teaching, Portfolio Assessment

[PDF]

efdergi@hacettepe.edu.tr        http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr           Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara

 Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education              Twitter of Hacettepe University Journal of Education