ÖZET
Bu
makalede,
tümel
(portfolio)
degerlendirme
ile,
fen
öğretiminde
tümel
(portfolio)
degerlendirmenin
temel
özellikleri
tanımlanarak
genelolarak
etkililigi
in-
celenmiştir.
Bu
amaçla
şu
sorulara
cevap
verilmeye
ça-
lışılmıştır:
Tümel
(portfolio)
degerlendirme
nedir?
Tü-
mel
(portfoho)
değerlendirmenin
temel
özellikleri
ne-
lerdir?
ilköğretim
okullarında
fen
ögretimi
açısından
tümel
(portfolio)
değerlendirme
nasıl
düzenlenmelidir?
Fen
öğretiminde
tümel
(portfolio)
degerlendirmenin
et-
kisi
nasıldır?
ABSTRACT
The
purpose
of
this
paper
is
to
identify
a
useful
definition
of
portfolio
assessment,
the
essential
characteristics
of
portfolio
assessment
in
science
teac-
hing
and
to
evaluate
ıts
general
effectiveness.
The
study
is
intended
to
provide
answers
to
the
following
questi-
ons:
What
is
the
portfolio
assessment?
What
are
the
principal
characteristics
of
portfolio
assessment?
How
mu
st
been
portfolio
assessment
in
elemantary
schools
organized
in
terms
of
science
teaching?
How
effective
has
the
portfoHo
assessment
been
in
achieving
in
sci-
ence
educations'
objectives?
ANAHTAR KELİMELER: Fen Öğretimi, Tümel (portf'olid) Değerlendirme.
KEYWORDS: Science Teaching, Portfolio Assessment
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education