ÖZET
Toplumların çağa uyum sağlaması için, öncelikle
yeterli nicelik ve nitelikli insan gücüne sahip olması gerekir.
Her alanda yeterli bireyler yetiştirmek isteniyorsa
gerçekçi ve fonksiyonel bir eğitim sisteminin bireylere sunulması
ve bu nedenle eğitime büyük önem verilmesi ve
bu alana büyük yatırımlar yapılması gerekmektedir. En
gerçekçi ve doğru yatırımın insana yapılan yatırım olduğu
konusunda, yönetim biçimleri farklı olan ülkeler bile aynı
görüş etrafında birleşmişlerdir. Eğitim, hangi düzeyde
olursa olsun kalitesi ve başarısı iyi yetişmiş öğretmenin kalitesi
ve başarısı ile paralellik gösterir. Çünkü eğitimin kalitesinin
temel belirleyicisi iyi yetişmiş ve yetiştiriimiş bir
öğretmendir. 1982 yılından itibaren öğretmen yetiştirme
görevi üniversitelerin eğitim fakültelerine verilmiştir. Bu
tarihten itibaren Fen (Biyoloji, Fizik ve Kimya) öğretmenleri
her sene sayısı artan eğitim fakültelerince yetiştirilmekte
ve mezunlar ilköğretim okullarında ve lisede görev
almaktadırlar. Fen öğretmeni, öğrencilerin günlük yaşamı
tanımalarını, fen biliminin önemini algılayarak, yorumlayabilmelerini
sağlayan kişidir. Öğrenci bu şekilde yaşam
ile ilgili genel kültür bilgilerini ve becerilerini kazanabilmektedir.
İyi bir fen öğretmeni fen kavramının ne olduğunu
bilen, çevremizin nelere bağlı olarak oluştuğunu, nasıl
geliştiğini açık ve net olarak kavrayan kişi olarak tanımlanmaktadır.
Konu ile ilgili kaynakların araştırılıp değerlendirilmesi
ve konu ile ilgili yapıcı önerilerin hazırlanması
nitelikli fen öğretmeni yetiştirmeye katkıda bulunacaktır
ABSTRACT
Societies need qualitified people if they
are to comply with the age. A realistic and functional educational
system is required and also it must be given importance
and investment should be directed toward education
if the aim is to educate individuals competent in all
areas. Different countries in terms of their government
type agree on the fact that the mostrealistic and appropriate
investmentis one that is directed to individuals, Education
regardless its level has parallel implications with the
teachers. In other words, quality and success of any educational
system depend upon the quality and success of teachers.
Since i982 the education departments,in Turkey, are
responsible for teachertrainingoTherefore science teachers
(biology, physics and chemistry) have been trained by the
education departments,and the graduates have been assigned
to basic education schools and high schools. A science
teacher is one who makes his students familiar with their
life and also makes them informed about the importanceof
science, In this way students acquire general knowledge
about life. A good science teacher knows the concept of
science, how our environmentis made up of, and comprehends
how it develops dearly. Review of related literature
and suggestion of constructive recommendationswill contribute
to the qualified science teachers
ANAHTAR KELİMELER: Fen Eğitimi, Fen Öğretimi, Ö,~retmenYetiştirme,Kaynak Araştırma
KEYWORDS: Science Education. Science Teaching, Teacher Training, Review of Literature
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education