ÖZET
Bu araştırmanın amacı, çeşitli değişkenlerin ilköğretim
matematik ve sosyal bilgiler dersindeki öğrenme
düzeyini yordama gücünü belirlemektir. Öğrencilerin öğrenme
düzeyini etkileyen pek çok unsur vardır. Sosyal bilgiler
dersinde öğrenme düzeyini en güçlü yordayan değişken
bilişsel giriş davranışlarıdır. Daha sonra ön-test, akademik
benlik kavramı ve yetenek yordayıcı olmuştur. Matematik
dersinde ise öğrenme düzeyini en güçlü yordayan
değişken ön test değişkeni olmuştur. Bu değişkenin yordama
gücü dışında bilişse] giriş davranışları ve akademik
bcnlik kavramı da yordayıcı olmuşlardır.
ABSTRACT
The purpose of this study is to determine
the strength of prediction variables on the learning level
in mathematics and social studies given in the fourthclass
of the elementary schooL. In social studies, the most
strongly predicative variable on ıhe learning level had
been cognitive entry behavior. Then, pre-Iesl, academic
self concept and abiliıy had been recognized as
predicative. In mathemaıics, ıhe most strongly predicative
variable on the learning level had been pre-ıest. Alsa,
cogniıive entry behavior and academic self concept had
been predicative.
ANAHTAR KELİMELER: Öğrenme Düzeyi. Yordama Gücü, Sosyal Bilgiler Öğretimi, Matematik Öğretimi
KEYWORDS: Learning level, The strong of Prediction, Teaching of the Social Studies, Teaching of the Mathematics
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education