ÖZET
Bilgisayarın
hesap
makinesi
gibi
kullanılmasının
yanında
model
kurma,
varsayımda
bulunma,
analiz
ve
ge-
nelleme
yapma
amacıyla
kullanılabilmesi
öğrencilerin
an-
lamlı
ve
işlevsel
matematik
öğrenmelerini
kolaylaştırmak-
tadır.
Matematiksel
kavramların
çoğu
üst
düzeyde
bilişsel
etkinliği
gerektiren
soyut
kavramlardır.
Bu
kavramların
ço-
ğunu
bilgisayar
teknolojisi
ile
ifade
etmek,
canlandırmak
mümkündür.
Bu
yolla
çoğu
soyut
kavramlar
somutlaştırıla-
bilmektedir.
En
azından
fizikselolarak
olmasa
da
eloktro-
maknetik
olarak
doğruluğu
ve
varlığı
gösterilerek
çoğu
ma-
tematiksel
kavram
öğrenci
için
somutlaştınlabilmekte
ve
kolay
kavranılması
sağlanabilmektedir.
Bu
çalışma,
bilgi-
sayar
donanımlı
bir
ortamında
iki
farklı
yoldan
nasıl
mate-
matiksel
öğrenmelerin
gerçekleştirilebileceğini
açıklamak-
ta
ve
örneklemektedir.
Bunlardan
birincisi,
programlama
yoluyla
öğrenmedir,
ikincisi
ise
buluş
yoluyla
öğrenmedir.
ABSTRACT
To
use
the
computer
as
a
tool
for
modeling,
conjecturing,
analyzing
and
generalizing
can
enable
stu-
dents
to
learn
conceptually
and
meaningfully
in
mathema-
tics,
besides
using
it
as
a
calculator.
As
we
know
that
mat-
hematical
concepts
are
abstract
that
one
needs
highly
cog-
nitive
achievements
to
assimiiate
them.
The
most
of
these
concepts
can
be
redefined
and
simulated
by
means
of
the
computer
technology.
Through
this
way
many
mathemati-
cal
concepts
electronically
can
become
concrete
and
elear
for
students
to
understand.
This
study
describes
and
shows
how
mathematicallearning
can
occur
through
two
different
ways
within
a
computer-b
as
ed
mathematical
environment.
The
first
is
the
learning
of
mathemati,cs
through
program-
ming
and
the
second
is
the
learning
of
mathematics
through
exploration.
ANAHTAR KELİMELER: Bilgisayar destekli matematik öğretimi; Paket programlar
KEYWORDS: Computer-based mathematics teaching; Software packages
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education