ÖZET
Bu
çalışmada,
ders
konularının
tümevanmsal
ve
tümdengelimsel
sıralanmasının
öğrencilerin
kimya
başarıları,
kimyaya
karşı
tutumları
ve
akademik
benlik
kavramları
üzerindeki
etkisini
karşılaştırılmıştır.
Çalışmaya
62
üniversite
birinci
sınıf
genel
kimya
dersini
alan
öğrenci
katllmıştr.Derste
atomun
yapısı
ve
periyodik
tablo,
kimyasal
bağlar,
moleküller
arası
çekim
kuvvetleri
ve
sıvı
ve
katıların
özellikleri
ve
madde
konuları
işlenmiştir.
Veriler
MANCOV
A
ile
analiz
edilmiştir.
Yapılan
analiz
sonunda,
öğrencilerin
bilimsel
işlem
becerileri.
ön
bilgileri.
ön
tutum
ve
akademik
benlik avramlan
kontrol
edildiğinde
tümevarımsal
sıraya
göre
konuların
işlendiği
grubun
tümdengelimsel
sıraya
göre
konuların
işlendiği
gruba
göre
klasik
sınavda
daha
başarılı
oldukları
ortaya
çıkarken,
tutumlarında,
akademik
benlik
kavramlarında,
kısa
cevaplı
ve
çoktan
seçmeli
test
başarılarında
ise
anlamlı
bir
fark
bulunamamıştır.
ABSTRACT
his
study
compared
the
effectiveness
of
inductive
(part-to-whole)
and
deductive
(whole-to-part)
content
sequences
on
students'
chemistry
achievement,
attitude
toward
chemistry
and
academic
self-concept.
62
freshman
students
from
a
general
chemistry
course
pal1icipated
in
this
study.
The
course
units
were
structure
of
atom
and
periodic
table,
chemical
bonding,
intermolecular
attractions
and
properties
of
liquids
and
solids,
and
matter
(stoichiometry).
Each
group
studied
the
same
course
content
with
reverse
order.
The
data
were
analyzed
with
MANCOV
A.
As
a
result
of
the
analyses,
it
was
found
that
students
exposed
to
inductive
content
scquence
achieved
better
than
students
exposed
to
deductive
content
sequence
on
essay
type
test
when
the
ir
science
process
skills,
attitudes
toward
chemistry
and
academic
self-concepts
before
the
treatment,
and
pre-
achievement
were
statistically
controlled.
However,
there
was
found
no
significant
difference
on
their
auitudes
toward
chemistry,
academic
self-concepts,
short
answer
test
achievement
and
multiple
choice
test
achievement
after
the
treatment
when
the
above
stated
confounding
variables
are
statistically
controlled.
ANAHTAR KELİMELER: Tümdengelimsel ve tümevarımsal konu sıralaması, kimya başarısı, tutum, akademik benlik kavramı
KEYWORDS: ınductive and deductive content sequence, chemistry achievement, attitude, academic self-concept
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education