ÖZET
Bu
çalışmanın
amacı
Internet
konusunu
öğrenme-
de
yol
göstermek
için
bir
Web
tabanlı
Internet
Öğreticisi
geliştirmek
ve
bu
öğreticinin
etkinliğini
çeşitli
açılardan
in-
celemektir.
Bu
amaçla
öğreticinin
tasarımı,
anlatımı
ve
içe-
riği
üzerinde
durulmuş
ve
öğreticiye
görsel
örnekler
konul-
muştur.
Bu
çalışma
yalnızca
nitel
sonuçlara
dayanmakta-
dır.
Nitel
sonuçların
elde
edilmesi
için
Türkiye'deki
çeşitli
üniversitelerin
Bilgisayar
ve
Öğretim
Teknolojileri
Eğitimi
veya
eşdeğer
bölümlerinden
30
öğretim
üyesinin
görüşleri
alınmıştır.
Sonuç
olarak
öğretim
üyeleri,
öğretici
içeriğine
daha
fazla
görsel
örnek
eklenmesinin
öğreticiyi
daha
etkin
kılabileceği
görüşünde
birleşmiştir.
ABSTRACT
The
purpose
of
this
study
is
to
develop
a
Web
based
Internet
tutorial
in
order
to
guide
through
learning
the
Internet
and
to
test
the
efficiency
of
this
tuto-
rial
according
to
various
aspects.
According
to
this
aim,
special
emphasis
is
given
to
the
design,
novelty
and
content
topies
and
visual
examples
were
putted
into
the
tutorial.
This
study
is
based
on
only
quantitative
results.
For
getting
quantitative
results,
we
obtained
the
comments
of
30
faculty
members
from
Computer
Education
and
Instructi-
onal
Technologies
Education
or
similar
departments
at
different
universities
in
Turkey.
As
a
result,
the
faculty
members
had
agreed
on
adding
more
visual
examples
to
tutorial
may
result
in
a
mare
efficient
tutorial.
ANAHTAR KELİMELER: Web tabanlı öğretici, Internet
KEYWORDS: Web based tutorial, Internet
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education