ÖZET
Bu makalede bahsedilen çalışmada, bazı değiş-
kenlerin (cinsiyet, bilişsel gelişim ve sasyaekanamik durum)
fizik başarısına alan etkisi bütUnve ayrı ayrı ele alınmıştır.
35 lise 2 öğrencisine fizik başarısını, bilişsel geli-
şim seviyesini ve sasyaekanamik düzeylerini ölçmek için
fizik başarı testi, mantıksal düşünme yeteneği testi ve sasyaekanamik
durum ölçeği verildi. Bu testlerden elde edilen
sanuçlar çak değişkenli regrasyan ve ilişki analizi
(MRC) metadları kullanılarak analiz edildi. Verilerden elde
edilen sanuçlar, erkek öğrencilerin fizikte genellikle kız
öğrencilerden daha yüksek nat aldıklarını gösterdi. Öğrencilerin
bilişsel seviyelerinin fizik başarısınaetkisi almadığı
artaya çıkarken, sasyaekenamik düzeyleri yüksek alan öğ-
rencilerin, sasyaekanamik düzeyleri daha düşük alanlara
aranla fizikte daha başarılı aldukları ortaya çıktı.
ABSTRACT
The study described in this paper attempted
ta investigate the cambined and individual effects af
certain variables (gender, cagnitive develapment and saciaeco.namic
status (SES» an physics achievemenL We used
a physics achievement test, lagical thinking ability test and
a saciaecanamic status questiannaire ta assess 35 high
schaal secand grade students' physics achievement, cagnitive
level and saciaecanamic level. We used Multiple Regressian
and Carrelatian Analysis (MRC) for analyzing data
abtained from thase tests. The analysis af data revealed
that male students generally gat higher scores in physics
than female students. The cagnitive level af students did
nat affect their scare an achievement test. Saciaecanamic
level af the students shawed significant effect an their
physics achievement.
ANAHTAR KELİMELER: Fizik Başarısı, Bilişsel Gelişim, Sosyoekonomik Düzey ve Cinsiyet.
KEYWORDS: Physics Achievement, Cognitive Development. Socioeconomic Status, and Gender.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education