ÖZET
Araştırmanın amacı ilk öğretirnin gelir kaynaklarının
nasıl çeşitlendirilebileceği, yeni kaynakların kullanun
yetkisinin kimde olması gerektiği ve nerelere harcama
yapılabileceğini saptamaktır. Araştırmanın örneklemi 230
ilköğretim okulu müdürü, 460 öğretmen, 460 velidir.
Araştırmada bilgiler araştırmacı tarafından geliştirilen anket
ile elde edilmiştir. Verilerin analizi için xl testi kullanılmıştır.
Araştırmanın temel bulguları şunlardır: i. Kurumlar
vergisi ve taşıt alım vergisine ilave olarak % i 'lik
bir Ödeme yapılması, KDV vergisinin i puanının ilkÖğretime
ayrılması ile elde edilecek gelirden ilköğretim fonu
oluşturulması, bu fondan ii Milli Eğitim Müdürlüğünün
sorumlu olması. 2. Okul taşıtlarından, kitapların okulda
satışından, okul bahçesinin kiraya verilmesinden, toplanan
paralar ilc okul fonu oluşturulması ve bu fondan karma bir
komisyonun sorumlu bulunması. 3. Fonlardaki paranın kırtasiye,
temizlik, ve sağlık malzemesi alımlarına; okulun
boya, badana gibi küçük onarım, büyük onarım ve okul yapımında
harcanması.
ABSTRACT
The purpose of the study is to determine
how to vary the income resources of primary education,
who will be responsible for the use of these resources and
in what areas these resources will be used. The sample
includes 230 school principals, 460 teachers and 460
parents. Data were collected through a questionnaire
developed by the authorherself. Data were analysed using
xL test. At the end of analysis, the following findings are
found out: i. A primary education fund must be formed by
imposing additional i% to corporation income tax and
vehic1c purchase tax and by allocating i point of VAT and
this fund wouJd be under the authority of provincial
administrial units of the Ministry of National Education,
2. A school fund must be formed using the financial resources
created through the school buses, selling the
books and leasing the school garden and this fund must be
under the authority of a mixed commission, 3.These funds
must be used to purchase stationery, cleaning equipment
and health care equipment and to perform minor maintenance
such as painting, whitewash, major maintenanceactivities
and constructionof school buildings.
ANAHTAR KELİMELER: Okul müdürü. Öğretmen. Veli. Finansman. Harcama. Yetki.
KEYWORDS: School principal, Teacher. Parents. Finance. Expenditure. Authority.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education