ÖZET
Bu çalışmada 1996 yılında Almanya'da yaşayan
Türk evli bireylerin psikolojik belirtileri incelenmiştir.
Araştırmaya 557 kadın 579 erkek olmak üzere toplam
1154 evli birey katılmıştır. Evli bireylerin psikolojik belirtilerini
belirlemek amacıyla 1977'de Derogatis tarafından
geliştirilen Symptom Check List (SCL-90-R) kullanılmış-
tır. Evli bireylere ilişkin kişisel bilgiler ise araştırmacı tarafından
geliştirilmiş olan bir bilgi toplama formu ile elde
edilmiştir. Verilerin analizinde t Testi kullanılmıştır. Araş-
tırmada Almanya'da yaşayan Türk evli bireylerde en çok
görülen 25 psikolojik belirti saptanmıştır. Saptanan psikolojik
belirtilerin OC, SOM, Ai, DEP, INT, HOS ve PAR
alanları ile ilgili olduğu görülmüştür. ANX, PHOB ve PSY
alanları ile ilgili önemli bir belirti bulunmamıştır. Bulgular
tartışılmış ve bazı önerilerde bulunulmuştur.
ABSTRACT
In this study, psychological symptoms of
Turkish married individuals who have be en living in Germany
in 1996 were examined. The sample of the study
inclued totally 1154 Turkish married individuals (557 women,
597 men). The psychological symptoms of the Turkish
married individuals have been measured by Symptom
Check List (SCL-90-R) developed by Derogatis (1977),
and the personal information of the Turkish married individuals
have been colJected through a questionnaire developed
by the researcher himself. The data were analyzed
by the t Test. The most frequent 25 psychological
symptoms of the Turkish married individuals who have been
living in Germany were determined. The most of these
psychological symptoms are connected with OC, SOM,
AI, DEP, INT, HOS and PAR; but not with ANX, PHOB
and PSY. The findings are discussed and some suggestions
are made.
ANAHTAR KELİMELER: Türk evli bireyler. psikolojik belirtiler
KEYWORDS: Turkish married individuals, psychological symploms
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education