ÖZET
Bu çalışma ile liselerde görev yapan biyoloji öğretmenlerinin,
konuları uygulamaya yönelik olarak işleyebilme
olanakları araştırılmıştır. Ders programlarının uygulamalı
olarak işlenebilmesi ( laboratuvar çalışmaları, inceleme
gezileri vb.) okulların maddi olanakları ile de yakından
ilgilidir. Konu ile bağlantılı olarak, liselerimizdeki durumun
araştırılması amacıyla hazırlanan anket formları
Ankara'dan seçilen çeşitli liselerdeki biyoloji öğretmenlerine
uygulanmıştır. Anket sonuçlarından elde edilen verilere
göre, liselerdeki biyoloji öğretmenlerinin uygulama yaptırma
olanaklarının yeterli olmadığı sonucu ortaya çıkmıştır.
ABSTRACT
This study investigated the opportunities
available for Lycee biology teachers to teach biology
topics in an applied manner. Such opportunities and
facilities (laboratories, field trips, etc) are closely related to
the economic resources of the schools concerned. A
questionnaire was applied to biology teachers in selected
Lycees in Ankara in order to the determine the situation.
According to the results obtained, opportunities and
facilities available to Lycee biology teachers for dealing
with biology topies in an applied mannerwere insufficient.
ANAHTAR KELİMELER: Lise Biyoloji Derslerinin İşlenmesi, Biyoloji Uygulamalan. Pratik Yaparak Öğrenim.
KEYWORDS: Lycee Biology Courses. Practical Studies in Biology Teaching. Biology Practical in Lycee.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education