ÖZET
u
çalışmanın
amacı
hizmet
öncesi
ve
hizmet
içi
fen
bilgisi
öğretmenlerinin
iyi
bir
fen
bilgisi
öğretmeni
özelliklerini
algılamadaki
fark)ılıklannı
ortaya
koymaktır.
İngilizce
fen
bilgisi
eğitimi
alan
29
fen
bilgisi
öğretmen
adayı
ile
Ankara'da
şehir
merkezinde
Anadolu
ve
Özel
Liselerde
çalışan
29
fen
bilgisi
öğretmenine,
iyi
bir
fen
bilgisi
öğretmeni
özeııiklerini
belirleme
anketi
uygulandı.
Ankette
öğretmenin
sınıf
içi
davranışları
ve
ilişkileri,
öğretme
şekli
ve
diğer
deneyimler,
okul-toplum
ilişkileri,
kendi
alanında
yeterlilik,
profesyonel
çalışmalar
ve
iki
dillilik
bölümlerinden
oluşan,
altı
kategoride
toplam
50
soru
yer
aldı.
Bu
anketten
elde
edilen
veriler,
her
bir
kategori
için
ortalamaları,
standard
sapmaları
ve
frekans
analizleri
kuııanılarak
analiz
edildi.
Sonuçta,
hizmet
içi ğretmenlerin
algılamaları,
hizmet
öncesi
öğretmenlerin
algılamalarından
kendi
alanındaki
yeterlilik
dışında
bütün
kategorilerde
anlamlı
olarak
farklıdır.
ABSTRACT
he
purpose
of
this
study
was
to
find
out
how
pre-service
and
in-service
science
teachers'
perceptions
differ
on
the
characteristics
of
good
science
teachers.
In
order
to
obtain
this
information,
29
pre-service
science
teachers
who
are
senior
students
studying
science
teaching
in
English
and
29
in-service
science
teachers
who
are
science
teachers
in
Anatolian
and
Private
high
schools
in
central
Ankara
were
given
a
questionnaire
about
good
science
teachers'
characteristics.
The
questionnaire
has
50
questions
and
established
over
six
categories
that
are
teachers'
classroom
behavior
and
relationships,
teaching
and
other
experiences,
school
and
community
relations,
confidence
on
subject
matter,
professional
activities,
and
bilingualism.
For
analyzing
the
data,
mean
and
standard
deviation
and
frequency
analysis
of
each
category
were
used.
The
results
indicated
that
in-service
science
teachers'
perceptions
were
significantly
different
than
pre-service
science
teachers'
perceptions
about
all
categories
except
confidence
on
subject
matter.
ANAHTAR KELİMELER: İyi fen bilgisi öğretmeni karakteri, öğretmen adayları, çalışan öğretmenler
KEYWORDS: Good science teachers' characteristics, pre- service teachers, in-service teachers
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education