ÖZET
Bu
araştırmanın
amacı,
öncelikle
genel
örneklerin
kavram
oluşturmadaki
kullanımı
üzerine
bir
literarür
taraması,
daha
sonra
ise
bulunan
bu
kuramsal
bilgilerin
sınav
kağıtları
üzerinde
incelenmesinden
oluşmaktadır.
İncelenen
sınav
kağıtları
hakkında
literatüre
dayalı
açıklayıcı
bilgiler
verilmiştir.
Öğrencilerin
sınav
kağıtlarındaki
yanıtları
ve
yapılan
literatür
taraması
üzerinde
yoğunlaştığımızda
genel
örneklerin
kullanılması
için
şu
önerilerde
bulunulabilir.
Bunlardan
birincisi,
tüm
genel
örneklerin
verilmesi
daha
sonra
ise
alıştırmalara
geçilmesi
şeklinde
olabilir.
İkinci
ise
genel
örneklerin
seçiminde
paralelolma
ilkesi
yanında
paralelolmama
ilkesinin
de
kullanılması
olabilir.
ABSTRACT
This
research
presents
a
brief
survey
of
literature
on
the
use
of
examples
and
generic
examples
in
concept
formation,
and
the
observation
of
these
theoretical
ideas
in
a
number
of
exam
papers.
Explanatory
insight
is
given
to
c1arify
the
situations
in
the
exam
papers.
By
focusing
on
the
students'
answers
and
the
definition
given
on
generic
example
definition,
mainly
two
suggestions
arise
for
the
usage
of
generic
examples.
Firstly,
the
sequence
of
the
exemplification
may
be
in
the
order
of
all
the
generic
examples
first
and
then
the
practising
examples.
Secondly,
while
chosing
the
examples
the
non-parallel
principle
can
be
taken
into
consideration
besides
the
parallel
principle.
ANAHTAR KELİMELER: Örnek, genel örnek, alıştırmalar, kuramsallaştırma, genelleme
KEYWORDS: Example, generic examples, practising examples, abstraction, generalisation, clarification
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education