ÖZET
Lise Kimya Müfredatında yer alan konuların deneysel
çalışma yapılmadan anlatılması, öğrenciler tarafından
anlaşılır olması ve kalıcılığını sağlanması oldukça
güçtür. Teorik anlatırnın pratik uygulamalarla desteklenmesi
amacıyla söz konusu iX, X ve XI. sınıf kimya derslerinde
yapılması gereken öğrenci deneyleri tespit edilmiş ve
bu deneylerin bir kısmının yetersiz, bir kısmının da laboratuvar
imkanlarının kısıtlı olması nedeniyle yapılamadığı
tespit edilmiştir. Özellikle günümüzde güncelolan çevre
koruma konusuna katkısı olması nedeniyle bu deneylerin
bazıları minilabor adı verilen minyatür araç gereçle, mikro
ve yarı mikro bazda madde kullanımını gerektiren bir donanımla
yapılmış ve aynı zamanda klasik laboratuvar yöntemleri
ile süre ve verim açısından karşılaştırılmıştır. Ayrı-
ca lise Kimya Müfredat programlarında konuların daha iyi
anlaşılır olması için yeni deney önerileri hazırlanmış ve yine
bazı deneylerin minyatür araç ve gereçlerle yapılabilirliği
ortaya konulmuştur.
ABSTRACT
Lecturing the subjects contained in the
High School Chemistry Curriculum and putting them into a form that can be understood by the studentswhile attaining
their being permanentwithout performing any experiment
is arather difficult task. With the purposeof supporting
the theoretic explanations by actualy making the implementations
in practice, for the subject of courses in IX, X
and XI classes, in the high school, the studentexperiments
that has to be done, are aıready determined and some of
these trails are insufficient while some have limited laboratory
means. Therefore it is determined these experiments
are not done at alı. Especially, in currentdays, since it wiII
make a contributionto the environmentalprotectionwhich
is a topic in agenda, some of the experiments are being done
by using matter at micro and semi micro base with
hardware that is called mini laboratorywhich is containing
miniature tools and fixtures. Furthermore, to have High
School Chemistry cirriculums to be better understood,new
experimental proposals are prepared and again, for certain
experiments, it is proven that, the miniature tools and fixtures
are feasible to use.
ANAHTAR KELİMELER: Lise Kimya Dersleri Müfredatı, Kimya Öğrenci Deneyleri, Minyatür Araç ve Gereç.
KEYWORDS: High School Chemistry Lesson Curriculum, Student Experiments in Chemistry, Miniature Tools and Fixtures.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education