ÖZET
Bu
araştırmanın
amacı,
işbirlikli
öğrenme
yönte-
mi
ile
tam
öğrenme
yönteminin
ayrı
ayrı
ve
birlikte
dör-
düncü
sınıf
öğrencilerinin
matematik
başarıları
üzerine
et-
kisini
ortaya
koymaktır.
Araştırma
dört
grup
üzerinde
yü-
rütülmüştür.
Gruplardan
biri
kontrol
grubu
olarak
belirlen-
miş
ve
bu
grupta
geleneksel
öğretim
sürdürülmüştür.
De-
ney
gruplarının
birincisinde
işbirlikli
öğrenme
(Deney
1),
ikincisinde
tam
öğrenme
(Deney)
ve
üçüncüsünde
ise
tam
öğrenme
ile
işbirlikli
öğrenme
yöntemi
(Deney
3)
birlikte
uygulanmıştır.
Araştırmada
elde
edilen
bulgular
göre,
De-
ney
ve
Kontrol
gruplarındaki
düşük
yetenekli
öğrenciler
arasında,
toplam
öğrenme
düzeyinde,
Deney
2
ve
Deney
3
lehine
anlamlı
bir
fark
vardır.
Deney
grupları
arasında
ise
Dency
1
ile
Deney
2
lehine
anlamlı
bir
fark
vardır.
Deney
1
,
Deney
3
vc
Kontrol
gruplarındaki
üst,
orta
düşükyete-
nekli
öğrenciler
arasında
anlamlı
bir
fark
vardır.
Ancak,
ikinci
deney
grubundakiler
arasında
anlamlı
bir
fark
bulun-
mamıştır.
ABSTRACT
he
purpose
of
this
study
was
to
determine
the
effects
of
cooperative
mastery
learning
method
and
each
of
its
components
on
mathematics
achievements.The
research
study
has
been
carried
out
on
four
groups:
coope-
rative
learning
(experimental
group
1),
mastery
learning
(experimental
group
2
),
cooperative
mastery
learning
(ex-
perimental
group
3)
and
a
control
group
with
no
mastery
and
no
cooperative
strategies.
The
research
findings
can
be
summarized
as
follows:
The
achievement
of
the
low
ability
students
in
the
second
and
third
experimental
groups
was
significantly
higher
than
that
of
the
control
group
at
the!e-
vel
of
totalleaming.
In
addition,
among
the
high,
medium
and
low
ability
students
in
the
experimental
groups
1
and
3
and
also
in
the
control
group
there
were
significant
diffe-
rences
in
the
total
scores.
But
there
were
no
significant
dif-
ferences
among
the
high,
medium
and
low
ability
students
in
the
experimental
group
2.
ANAHTAR KELİMELER: İşbirlikli Öğrenme, Tam Öğrenme, İşbirlikli Tam Öğrenme
KEYWORDS: Cooperative learning, mastery learning, cooperative mastery learning
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education