Üniversiteye Giriş Sınavında Özel Dershaneler ve Özdebir Tarafından Uygulanan Öss Deneme Sınavlarınn Öğrenci Başarısına Katkısının Ölçülmesi


THE MEASUREMENT OF THE CONTRIBUTION OF ÖSS PRACTICE EXAMINATIONS ADMINISTERED BY PRIVATE TEACHING INSTITUTIONS (DERSANE) AND CONFEDERATION OF PRIVATE TEACHING INSTITUTlONS (ÖZ-DE-BIR) TO STUDENT ACHREVEMENT FOR UNIVERSITY ENTRANCE EXAMINATION


Prof. Dr. İnci MORGİL, Doç. Dr. Ayhan YILMAZ, Yrd. Doç. Dr. Nilgün SEÇKEN & Arş. Gör. Seçil ERÖKTEN


ÖZET
niversiteye girişte Özel Dersanelerin ö~renci ba- şarısını etkileyip etkilemedi~inin saptanması amacıyla 1998-1999 öWetinı yılında İstanbul, İzmir ve Trabzon'da faaliyet gösteren 3 dersaneden seçilmiş 150 gönüllü ö~ren- ciye ait fen, matematik, sosyal ve türkçe derslerine ait de- neme sınav sonuçları ÖSS ile Özel Dersaneler Birli~i (ÖZ- QE-BİR) tarafından yapılan öSS-D Deneme Sınavı sonuç- ları istatistiksel de~erlendirıneye alınmıştır. Her bir grubun deneme sınavları öSS ve öSS-D sınavı sorularına ö~renci- lerin verdikleri do~, yanlış, boş ve geçersiz cevaplar be- lirlenerek her bir ders için başarı yüzdeleri hesaplanmıştır. Sınava katılan öwencilerin ilk katıldıkları öSS deneme sı- navı ile son katıldıkları ÖSS deneme sınavı arasındaki ba- şarılarında artış gözlenmiştir. Fen, matematik, sosyal ve türkçe derslerine ait deneme sınav sonuç puanlarımn orta- lamaları alınmıştır. ö~rencilerin ÖSS deneme sınavları ve öSS-D sınavında gösterdikleri başarı arasında anlamlı bir ilişki olup olınadı~ belirleyebilmek için regresyon anali- zi yapılmış ve Pearson Korelasyon katsayısına bakılınıştır. Çalışmada F Testi de~eri ve standart atıklar-standart tah- min de~erleri grafi~inden yararlamlınıştır. Sonuçta elde et- ti~inıiz bulgulara göre her üç dersanede yapılan ÖSS denemesınav sonuçlarında öwencinin başarısının arttı~ını ve ÖSS deneme sınavlarının sonuçlarının ortalaması ile Özel Dersaneler Birli~i tarafından yapılan öSS-D sınav so- nucu arasında anlamlı bir ilişkinin oldu~u gözlenmiştir.


ABSTRACT
150 volunteer students were chosen from 3 dershanes operating during the 1998-1999 school year in Istanbul, ızmir and Trabzon. The students' science, ınathmatics, social and Turkisch class trial examination results and the results of the Private Specialized School (Dersha- ne) and Confederation's ÖSS-D examination were statisti- cally evaluated. The students' correct, incorrect, blank and invalid answers to questions on each group's trial exaınina- tion and ÖSS-D exaıninations questions were deterınined and percentages for each class were caleulated. it was ob- served that the achievement of the students was increased in the second öSS practice Examination in relation to the- ir fırst tahing of the exaınination. The average of the Ders- hane's science, mathematic, social and Turkisch exaınina- tion marks were taken. in order to deterınine whether or not there was a linear relation between the students' trial exa- mination and the öSS-D examination results, regression analysis was done and Pearson Correlation coefficient was looked at. The significant-F value and standard waste-stan- dard were used from assumed values graphic. As a result of our fındings, a linear relation between was observed betwe- en the ÖSS trial examinations results at the three dershane- , s and the Private Dershaneler Confederation' s ÖSS-D exa- mination results. was found between the two different exa- minations.


ANAHTAR KELİMELER: ÖSS Deneme Sınavı, ÖSS-D Sınavı, Öğrenci Başarısı, Regresyon Analizi


KEYWORDS: ÖSS practice Examination, ÖSS-D Examination, Student Achievement, Regression Analyses

[PDF]

efdergi@hacettepe.edu.tr        http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr           Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara

 Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education              Twitter of Hacettepe University Journal of Education