ÖZET
niversiteye
girişte
Özel
Dersanelerin
ö~renci
ba-
şarısını
etkileyip
etkilemedi~inin
saptanması
amacıyla
1998-1999
öWetinı
yılında
İstanbul,
İzmir
ve
Trabzon'da
faaliyet
gösteren
3
dersaneden
seçilmiş
150
gönüllü
ö~ren-
ciye
ait
fen,
matematik,
sosyal
ve
türkçe
derslerine
ait
de-
neme
sınav
sonuçları
ÖSS
ile
Özel
Dersaneler
Birli~i
(ÖZ-
QE-BİR)
tarafından
yapılan
öSS-D
Deneme
Sınavı
sonuç-
ları
istatistiksel
de~erlendirıneye
alınmıştır.
Her
bir
grubun
deneme
sınavları
öSS
ve
öSS-D
sınavı
sorularına
ö~renci-
lerin
verdikleri
do~,
yanlış,
boş
ve
geçersiz
cevaplar
be-
lirlenerek
her
bir
ders
için
başarı
yüzdeleri
hesaplanmıştır.
Sınava
katılan
öwencilerin
ilk
katıldıkları
öSS
deneme
sı-
navı
ile
son
katıldıkları
ÖSS
deneme
sınavı
arasındaki
ba-
şarılarında
artış
gözlenmiştir.
Fen,
matematik,
sosyal
ve
türkçe
derslerine
ait
deneme
sınav
sonuç
puanlarımn
orta-
lamaları
alınmıştır.
ö~rencilerin
ÖSS
deneme
sınavları
ve
öSS-D
sınavında
gösterdikleri
başarı
arasında
anlamlı
bir
ilişki
olup
olınadı~
belirleyebilmek
için
regresyon
anali-
zi
yapılmış
ve
Pearson
Korelasyon
katsayısına
bakılınıştır.
Çalışmada
F
Testi
de~eri
ve
standart
atıklar-standart
tah-
min
de~erleri
grafi~inden
yararlamlınıştır.
Sonuçta
elde
et-
ti~inıiz
bulgulara
göre
her
üç
dersanede
yapılan
ÖSS
denemesınav
sonuçlarında
öwencinin
başarısının
arttı~ını
ve
ÖSS
deneme
sınavlarının
sonuçlarının
ortalaması
ile
Özel
Dersaneler
Birli~i
tarafından
yapılan
öSS-D
sınav
so-
nucu
arasında
anlamlı
bir
ilişkinin
oldu~u
gözlenmiştir.
ABSTRACT
150
volunteer
students
were
chosen
from
3
dershanes
operating
during
the
1998-1999
school
year
in
Istanbul,
ızmir
and
Trabzon.
The
students'
science,
ınathmatics,
social
and
Turkisch
class
trial
examination
results
and
the
results
of
the
Private
Specialized
School
(Dersha-
ne)
and
Confederation's
ÖSS-D
examination
were
statisti-
cally
evaluated.
The
students'
correct,
incorrect,
blank
and
invalid
answers
to
questions
on
each
group's
trial
exaınina-
tion
and
ÖSS-D
exaıninations
questions
were
deterınined
and
percentages
for
each
class
were
caleulated.
it
was
ob-
served
that
the
achievement
of
the
students
was
increased
in
the
second
öSS
practice
Examination
in
relation
to
the-
ir
fırst
tahing
of
the
exaınination.
The
average
of
the
Ders-
hane's
science,
mathematic,
social
and
Turkisch
exaınina-
tion
marks
were
taken.
in
order
to
deterınine
whether
or
not
there
was
a
linear
relation
between
the
students'
trial
exa-
mination
and
the
öSS-D
examination
results,
regression
analysis
was
done
and
Pearson
Correlation
coefficient
was
looked
at.
The
significant-F
value
and
standard
waste-stan-
dard
were
used
from
assumed
values
graphic.
As
a
result
of
our
fındings,
a
linear
relation
between
was
observed
betwe-
en
the
ÖSS
trial
examinations
results
at
the
three
dershane-
,
s
and
the
Private
Dershaneler
Confederation'
s
ÖSS-D
exa-
mination
results.
was
found
between
the
two
different
exa-
minations.
ANAHTAR KELİMELER: ÖSS Deneme Sınavı, ÖSS-D Sınavı, Öğrenci Başarısı, Regresyon Analizi
KEYWORDS: ÖSS practice Examination, ÖSS-D Examination, Student Achievement, Regression Analyses
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education