ÖZET
Besin maddelerinin bilinçli ve do¤ru kullan›m›nda toplumun tüm bireylerine etkili bir biçimde, kolayl›kla ulaflabilen tek kurum
olan okullara önemli görevler düflmektedir. Bununla birlikte etkin bir beslenme e¤itimi için gereken flartlar henüz tam olarak bilinmemektedir.
Bu çal›flmada etkin bir beslenme e¤itimi için gereken flartlar Robinsohn’un müfredat determinantlar› esas al›narak,
sosyal psikolojide yayg›n olarak kullan›lan bir teori olan planlanm›fl davranifl teorisi yard›m›yla belirlenmeye çal›fl›lmaktad›r. Sonuçlar›
n beslenme konusunun ifllenifli s›ras›nda tek yönlülük veya boflluklar› doldurmak, bu duruma sebep olan faktörleri ortadan kald›rma
imkanlar› hususunda yard›mc›, yol gösterici olaca¤› beklenmektedir.
ABSTRACT
Schools have important responsibilities since they are the only institution easily accessible by all members of the
community in the proper and conscious use of nutritional goods. However, the necessary conditions for the education of healthy eating
are not fully known. This study attempts to identify the conditions for an effective nutrition education based on Robinson’s curriculum
determinants through the theory of planned behavior, a theory popular in social psychology. It is anticipated that the results
of the study will shed light on one-directionality or gap-filling in the course of studying nutrition and avenues in ridding the factors
bringing about this situation.
ANAHTAR KELİMELER: beslenme eğitimi, müfredat determinantları, planlanmış davranış teorisi
KEYWORDS: nutrition education, curriculum determinants, theory of planned behavior
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education