ÖZET
Bilim ve teknolojinin hızla ilerlediği çağımızda
toplumun ilerlemesi, yapıcı, yaratıcı ve eleştirici düşünme
yeteneğinin kazanılabilme ve geliştirilebilmesi ile mümkündür.
Birçok teknolojik ve bilimsel gelişmede temel fen
bilimlerinin çok Önemli etkisi vardır. Pozitif bilimlerde en
fazla ağırlığı duyulan, toplum hayat standartlnı en çok etkileyen
kimyadır. Öğrenci laboratuvarda deney yaparak,
yaşayarak ve gözleyerek öğrenme olayına aktif olarak katılmaktadır.
Kimya öğretiminin önemli bir kısmını oluşturan
kimya laboratuvar uygulamalarında öğrencilerin karşı-
laştıkları güçlükleri belirlemek amacıyla yapılan bu araştırmada,
kimya laboratuvar uygulamalarının içeriği ile teorik
kimya derslerinin içeriğinin faklı olduğu, laboratuvar uygulamaları
için ayrılan zamanın yetersiz olduğu, öğrencile'
rin laboratuvar uygulamalarında teorik bilgi eksikliği çektikleri
ve laboratuvar uygulamalarında öğretici rehberliğinin
eksik olduğu saptanmıştır.
ABSTRACT
In our age of developing science and technology,
the progress of society is possible with attaintment
and development of constructive, creative and critical abiiity
or thought. Fundemental science has made inıportant
conıributions to most of technological and scientific development.
Chemistry is the most significant branch among
aıı pusitive sciences in affecting the standard of sociallife,
The student participates learning actively by doing and observing
experiments in the laboratory, The findings of this
research undertaken to ascertain the difficuJties that the
students face with in the laboratory work can be summarized
as; the contents of practical and theoretical courses are
dillerent, time period scheduled for laboratory work is insufficient,
the students lack knowledge during experimental
studies and there is alsa inadequate teaching assistarıtship
ANAHTAR KELİMELER: Fen Eğitimi, Kimya Eğitimi, Laboratuvarda Kimya Eğitimi
KEYWORDS: Science Education, Chemistry Education, Chemistry Education in the Laboratory
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education