ÖZET
Öğretmen
yetiştiren
kurumlar
olarak
tanımlanan
Eğitim
Fakülteleri,
Cumhuriyet
ten
bu
yana
değişim
göster-
miştir.
Süreç
içinde
programları
değiştirme
gereksinimi
sık
sık
gündeme
gelmiştir.
i
996
tarihinden
ıtibaren
Eğitim
Fa-
kültelerınde
yenıden
yapılanmaya
gidilmış,
daha
sonra
ak-
reditasyon
çalışmalarına
başlanmıştır.
Bu
bağlamda
Okul
Deneyimı
ve
Alan
Öğretimi
çalışmalarına
önem
verilmek-
tedir.
Bu
uygulamanın
uygun
olup
olmadığı,
öğretmen
adaylarının
mesleğe
hazırlanmadaki
katkısı,
uygulamada
görülen
aksaklıkların
saptanması
çok
önemli
görülmekte-
dir.
2000'li
yıllara
girerken
nitelikli
insan
profili
de
değiş-
mektedir.
N
itelikli
insanları
öğretmenler
yetiştirmektedir.
O
zaman
öğretmen
yetiştirmenin
her
aşamasını
dikkatle
iz-
lemek
gerekir.
Çalışmada
uygulamaya
yönelik
olarak
öğ-
rencilerden,
öğretmenlerden
alınan
gerı
bildirim
ve
Okul
Deneyimi,
Alan
Öğretimınde
görevalan
öğretim
elemanla-
rının
görüşleri
değerlendirildi,
aksayan
yönler
saptandı,
ile-
riye
dönük
öneriler
sunuldu.
Matematik
öğretmeni
adayla-
rının
da
izleyip,
elde
edilen
sonuçların
sunulmasının
uygu-
lamanın
genel
değerlendirilmesine
katkıda
bulunacağı
dü-
şünülmektedir.
ABSTRACT
Education
Faculties,
known
as
institutions
that
educate
teachers.
have
shown
changes
since
establish-
ment
of
the
Republic.
Requirements
for
changing
the
prog-
ram
me
s
were
frequently
discussed
since
then.
Re-construc-
tion
of
the
Education
Faculties
was
started
in
1996
which
was
followed
by
acreditation
affairs.
In
this
respect.
school
experience
and
field
education
affairs
are
given
ımporıan-
ce.
Convenience
of
this
practice;
its
contribution
for
prepa-
ration
of
teachers
to
profession
and
determination
of
prob-
lems
in
practise
are
considered
very
imporıant.
The
profile
of
a
qualified
person
is
also
changing
while
the
2000's
are
being
entered.
Qualified
persons
are
educated
by
teachers,
therefore
all
stages
of
educating
teachers
should
be
moni-
tored
carefully.
In
this
study,
the
feedback
and
school
ex-
perience
received
from
students
and
teachers
and
the
opini-
ons
of
faculty
that
worked
at
field
education
have
been
eva-
luated,
the
problems
met
have
been
determined
and
sug-
gestions
for
future
have
been
put
forward.
Such
studies
are
to
be
performed
at
every
field.
We
believe
that
monitoring
mathematics
teachers
and
prodaiming
the
results
will
cont-
ribute
the
general
evaluation
of
this
practise.
ANAHTAR KELİMELER: Uygulama, matematik eğitimi, Eğitim Fakülteleri
KEYWORDS: Training, Mathematic Educatian, Educatian faculties
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education