ÖZET
Bu
araştımada
öğrencilerin
kimyasal
değişim
konusundaki
anlam
yanılgıları
belirlenmiş
ve
kavramsal
değişim
metinlerinin
kullanıldığı
öğretim
metodunun
liseI
öğrencilerinin
başarılarılarına
etkisi
incelenmiştir.
Öğrencilerin
kimyasal
değişim
ve
maddenin
korunumu
konusundaki
kavram
yanılgılarını
bulmak
amacıyla
10
lise
II
öğrencisi
ile
görüşme
yapılmıştır.
Daha
sonra
iki
grup
oluşturulmuştur.
Kimyasal
değişim
konusu
işlenirken
deney
grubunda
kavramsal
değişim
metinlerini
kullanıldığı
bir
öğretim,
kontrol
grubunda
ise
geleneksel
öğretim
metodları
kullanılmıştır.
Bu
uygulamadan
sonra
her
iki
grup
ta
20
çoktan
seçmeli
soru
içeren
bir
başarı
testi
almıştır.
İki
grup
arasındaki
kimyasal
değişim
ve
maddenin
korunumu
ile
ilgili
başarı
farkını
gözlernek
için
t-testi
analizi
kullanılmıştır.
Sonuçlar
kavramsal
değişim
metinlerinden
faydalanan
grubun
başarısının
istatistiksel
olarak
daha
fazla
olduğunu
göstermiştir.
ABSTRACT
The
research
reported
in
this
study
was
designed
to
identify
and
characıerıze
students'
conceptıons
abour
chemıcal
change
and
to
ınvestigate
the
effectiveness
of
conceptual
change
text
instructian
over
ıraditionally
desıgned
chemıstry
instructıon
on
9thgrade
students
understanding
of
chemical
change.
In
this
study
ı
o
tenth
grade
students
were
interviewed
to
expiore
the
students'
concepts
of
chemical
change.
There
were
two
groups
in
the
study.
The
experimental
group
was
instructed
by
conceptual
change
texts
through
teacher
lecture
while
the
control
group
was
instructed
by
traditionally
designed
chemistry
instruction.
Both
groups
took
20
multiple
choice
items
achievement
test
at
the
end
of
the
treatment.
Independent
t-test
statistics
was
used
to
detect
the
differences
between
the
groups
on
achievement
in
chemistry.
The
results
show
that
the
experimental
group
had
a
significantly
higher
scores
with
respect
to
achievement
than
the
control
group.
ANAHTAR KELİMELER: Kimyasal Değişim, Kavramsal Değişim Metinleri, Anlam yanılgıları
KEYWORDS: Chemical Change. Conceptual Change Text, Misconceptions
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education