0.05) bulunmuştur. Araştırmada, bulgulara ilişkin yorumlar yapılarak önerilerde bulunulmuştur.'>
ÖZET
Araştırma sanat eğitimi alan ve almayan ergenlerin
yaratıcılık boyutlarında sanat eğitimi alıp almamasının,
cinsiyetin, devam ettikleri sınıfın ve sanat eğitimi dalları-
nın etkilerinin olup olmadığının incelenmesi amacıyla yapılmıştır.
Araştırmaya Hacettepe Üniversitesi Ankara DevJet
Konservatuarı'na devam eden 80, Özel Arı Kolejine devam
eden III ergen olmak üzere toplam 191 ergen dahil
edilmiştir. Araştırma verileri "Torrance Yaratıcı Düşünme
Testi" ve "Genel Bilgi Formu" ile toplanmıştır. Toplanan
verilerin analizi "Varyans Analizi" ve Duncan Testi" ile
yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda sanat eğitimi alıp almamanın,
sınıfın, sınıf-sanat eğitimi etkileşiminin ve uğra-
şılan sanat dalının yaratıcılık boyutlarında anlamlı bir farklılığa
neden olduğu (P
ABSTRACT
The research was carried out to determine
the effects of variables such as arts education, sex, grade
and art education branch on creativity dimensions of the
adolescents getting or not getting art education. Research
samplc was totally 191 adolescents, 80 of which attending
University of Hacettepe Ankara State Conservatory and
i II of which attending Private Arı High SchooL. "Torrance
Creative Thinking Test" and "General Information
Form" were used as data collection instruments. The data
collected were analysed by "Analysis of Variance" and
"Duncan Test". As a result of the research, it has been determined
that getting or not getting art education, grade,
art educatian grade interaction and art educatian branch
caused a significant difference on the creativity dimensions
(P
ANAHTAR KELİMELER: Yaratıcılık, Sanat eğitimi
KEYWORDS: Creativiıy, arts educaıion
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education