ÖZET
Bu
çalışmada
11-13
yaşlarında
bir
grup
Türk
öğrencinın
Prof
Blum
ve
Burghers'ın
Kasel
Projesinde
geliştirdikleri
Matematik
Potensiyel
Testi
(MPT)'nindeki
başarıları
araştırıl
maktadır.
MPT,
1995-96/97
öğretim
yılında
Ankara
ve
diğer
kentlerde
değişik
okullarda
okuyan
500'den
çok
ortaokul
(ilköğretim
6.,
7.
ve
8.
sınıflar)
öğrencilerine
uygulandı.
Diğer
şeylerin
dışında
Türk
öğrencilerin
ortalama
başarı
puanları
İngiliz
ve
Alman
öğrencilerin
puanları
ile
karşılaştırıldı.
Türkiye'de
oldukça
başarılı
olarak
bilinen
okulların
MPT'deki
ortalama
puanları,
İngiltere
ve
Almanya'daki
aynı
yaş
grubundaki
öğrencilerin
başarı
puanlarından
göreceli
oJarak
daha
yüksektir.
ABSTRACT
n
this
paper,
we
elucidate
the
achievement
of
a
group
of
Turkish
students
aged
i
1-13
year
old
in
the
Mathematical
Potential
Test
(MPT)
which
was
developed
İn
the
Kassel
Project
by
Profs
Blum
and
Burghers.
The
MPT
has
been
applied
to
more
than
500
students
enrolled
various
junior
high
school
s
(Primary
school:
grade
!evel
6,
7,
and
8)
in
Ankara
and
other
cities
in
1995-96/97
school
year.
Among
others,
the
scores
of
the
Turkish
students
in
the
MPT
are
compared
with
those
in
the
DK
and
Germany.
The
MPT
average
score
of
this
group
of
students
from
the
schools
of
repute
in
Turkey
is
relatively
higher
than
that
of
both
groups
of
students
in
the
same
age
in
the
DK
and
Germany.
ANAHTAR KELİMELER: Matematik potansiyel test, Kassel Projesi, Öğrenci başarısı, Öğrenci notlarının karşılaştırılması
KEYWORDS: Mathematical potential test, Kassel Project, Pupil achievement, Comparison of students' score
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education