ÖZET
İşbirlikli öğrenme, üzerinde birçok araştınna yapılan,
bilişsel ve duyuşsal öğrenme ürünleri üzerinde
olumlu etkileri kanıtlanmış bir öğretim yöntemidir. Bu yazının
amacı işbirlikli öğrenme ile geleneksel öğrenme
grupları arasındaki öğretmen ve öğrencinin rolü, öğrenme
etkinliğini planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerindeki
farklılıkları ortaya koyarak işbirlikli öğrenme ve sınıflardaki
öğrenme gruplarının özelliklerini açıklamaktır.
ABSTRACT
Cooperative learning is a teaching method
into which a lot of research has been carriedout and which
has been proved to have a positive effect on cognitive and
affective outcomes. The aim of this artide is to show the
differences between cooperative learning and tradiational
learning groups in terms of the role of the teacher and the
student, planning the learning activities, implementation
and evaluation processes and to explain the characteristics
of cooperative and traditionallearning groups.
ANAHTAR KELİMELER: İşbirlikli öğrenme grupları, geleneksel öğrenme grupları
KEYWORDS: Cooperative leaming groups, traditional leaming groups.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education