ÖZET
Bu çalışmada, çevre eğitiminin çerçevesini oluş-
turmaya yönelik uluslararası düzeyde yürütülen olaylar
ve gelişmelerin özeti sunulmaktadır. 1972'de yapılan
Stockholm Konferansı başlangıç noktası olarak alınmış,
1997 Selanik Konferansına kadar olan gelişmeler konu
edilmiştir. Çevre eğitiminin örgün ve yaygın eğitimde
yer almasında dönüm noktası teşkil eden 1977 Tiflis
Konferansının bulguları, sonuçlan ve önerileri aynntılı
bir şekilde ele alınmıştır. Bu incelemeye ilave olarak ül- .
kemiz ortaöğretim çevre eğitiminin amaç, esas ve içerik
bakımından UNESCO-IEEP (Uluslararası Çevre Eğitim
Programı) tarafından benimsenen program ile karşılaştı-
nIması yapılmıştır.
Bu sunumun amacı, ülkemizde gerek üniversite, gerek
üniversite öncesi çevre eğitimi konusunda yeni filizlenmeye
başlayan çalışmalara uluslararası bir perspektif
kazandırmaktır.
ABSTRACT
This study is a review of the events and
developments, at the internationalIevel, thatlead to the establishment
of the framework for environmental education.
The starting pointof the review is the 1972 Stockholm
Conference, the final point being the 1997 Thessaloniki
Conference. The 1977 Tbilisi Conference that created a
landmark beginning for internationalenvironmentaleducation
is covered in depth with regard to its findings, conclusions,
recommendationsand final declaration.
Also included in the study is a comparison of the
goals, guiding) principles, curriculum and syHabus of
environmental education in the Secondary Level Turkish
Education with those proposed by a team of environmenta!
educators working under the auspices of UNESCOIEEP.
ANAHTAR KELİMELER: Çevre eğitimi. ortaöğretim, öğretim programı
KEYWORDS: Environmental education, secondary education, curriculum
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education