ÖZET
Bugün ülkemizde toplam 75.889 eğitim kurumunda
toplam 528.408 öğretmen bulunmaktadır. Eğitim
programlannı uygulayan, araç gereci kullanan, öğretim
ortamınıdüzenleyen, öğrenci ile doğrudanetkileşime giren
bireyler olarak öğretmenlerin sürekli olarak hizmetiçi eğitimden
geçirilmeleri zorunluhale gelmiştir.
Uzaktan eğitim olanaklarından yararlanarak, öğretmenlere
meslek hayatlan boyunca hizmetiçi eğitim sunulabilir.
Etkileşimli video, telekonferans, internet vb. yeni
teknolojiler farklı mekanlarda bulunan öğreten ile öğretici
arasında birebir etkileşim ortamı yaratabilme özelliğine sahiptirler.
Ancak, yeni teknolojilerin kullanım maliyeti yüksek
ve işletimi belirli bir uzmanlık alanı gerektirmektedir.
Aynca, bu tür uygulamalar için gerekli aIt yapıyı gerçekleştirmek
de henüz ülkemiz için önemli bir sorundur. Bu
çalışmada, hizmetiçi öğretmen eğitiminde maliyeti son
teknolojik araçlann kullanıldığı yöntemlere göre daha dü-
şük ancak, en az onlar kadar etkili olabilecek "Video Destekli
Hizmetiçi Öğretmen Eğitimi Modeli" önerilmektedir.
ABSTRACT
Today, there exists 528.408 teachers in
75.889 educational institution in total in Turkey. it has
now been obligatory to provide continuousin-service training
for the teachers who are responsibIefor implementing
the currlculum, using the related technology, organizing
the instructional media and devoloping interactive relations
with the students. Teachers can be supplied with inservice
training through distance learning facilities all
through their professional life. New technologies such as
interactive video, teleconference, internet are such device
to help teachers to create direct interactionmedium between
the teacher and the Ieamer who are far away from each
other. However, to operate devices of new technologies
expertiseis required and it is never cost-effective. Morover,
it is still a situation thatrequires solution in Turkey to
establish the necessary infrustructurefor such applications.
In this study, it is suggested that, "Video-Based Inservice
Teacher Training Model" which is cheaper and yet
notless effective than the other model be utilized
ANAHTAR KELİMELER: UzaktanEğitim, video destekli eğitim, uzaktan eğitimle hizmetiçi eğitim
KEYWORDS: Distance learning, video-based in-service teacher training, in-service teacher training through video
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education