ÖZET
Bu çalışma, Türkiyedeki İngilizce eğitim veren
mühendislik fakültelerinin hazırlık sınıflanna Özel Amaçlı
bir İngilizce Okuma dersi hazırlamada yeni bir yol
tanıtmayı amaçlamaktadır. Bunun için 1996-1997 öğretim
yılında önce Orta Doğu Teknik Üniversitesi ve İstanbul
Teknik Üniversitesi gibi İngilizce eğitim veren bazı
üniversitelerin hazırlık sınıflannın özel amaçlı İngilizce
okuma programlan incelendi ve daha sonra da Gazi
Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Hazırlık
sınıflannda deneysel bir araştırma yapılarak sonuçlar
istatistiksel tablolar ve rakamlarla gösterildi.
Bu araştırmaiçin hazırlık sınıflanndan birbirinedenk
iki deney grubu ve birinci sınıflardan da bir grup öğrenci
rastgele seçildi. İlk önce, hem birinci sınıf öğrencilerine
hem de hazırlık sınıfındaki deneklere madde analizleri
*
Yrd. Doç. Dr. i. Hakkı Minci, Kınkkale University
** Prof. Dr. Özcan Demirel, Hacettepe University
Özcan DEMİREL **
yapılmış olan bir ön test verildi. Daha sonra, bu çalışmada
önerilen Özel Amaçlı Okuma programı uygulandı ve
bunun sonucunda aynı test çalışmanın son testi olarak
yeniden verildi. En sonunda da, hazırlık sınıflanndaki ve
birinci sınıftaki deneklerin başanlan Scheffe testi ile
karşılaştınld
ABSTRACT
This study aims to introducea new pathto
prepare an ESP Reading Curriculum for the Preparatory
Classes of English-medium Engineering Faculties in
Turkey. To provide this, in 1996-1997 academicyear,
firstly, ESP reading programmesof some English-medium
universities such as Middle East Technical Universityand
Istanbul Technical University were examined and then an
experimental research was held at Gazi University
Preparatory Classes of Engineering and Architecture
Facu1ty, and the results were iııustratedvia some statistical
tables andfigures.
For the research, two equal experimental groups of
preparatory class students and a group of freshman
studentswere selected at random.To begin with, as weıı as
the freshman students, the subjects of the experimental
groups were given a pre-test the questions of which were
formed as a result of item analyses. Next, the proposed
programmewas implemented and comsequently, the same
test was administeredas the post-testof the study. Finally,
he results of the tests for the experimentalgroups and the
freshman students were compared by means of a Scheffe
Test.
ANAHTAR KELİMELER: Özel amaçlı okuma programı, okuma etkinlikleri, ingilizce hazırlık sınıfı eğitimi, mühendislik fakülteleri.
KEYWORDS: ESP reading curriculum, reading activities, english preparatory class training, engineering faculties
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education