ÖZET
Yapılan kaynak taramaları somıcu lise.tiğrencilerinın
oksiJenli ve oksijensiz solunum konusunda kavram yanılgılarının
olduğu belirlenmiştir [5] [6] [7] [8]. Bu kavram
yanılgılarının öğrencilerde varlığını belirlemek için bir teş-
his testi geliştirilmiştir. Geliştirilen test 67 9. ve 56 10. sı-
nıf öğrencisine uygulanmıştır. Öğrencilerden alınan yanıtlar
doğrultusunda madde analizi, faktör analizi ve güvenilirlik
analizi yapılarak testin geçerliliği ve güvenilirliği belirlenmiştir.
Oluşturulan belirtke tablosu (tabIe of specification)
ve öğrencilerin kişisel bilgileri ile test sonunda elde
ettıklerı başarı arasındaki ilişkilere bakılarak testin geçerliliği
desteklenmiştir. Son olarak öğrencilerin sorulara verdikleri
yanıtlara dayalı olarak öğrencilerde sıklıkla görülen
kavram yanılgıları, çeldiricileri seçen öğrenci yüzdelerine
bakılarak incelenmiştir.
ABSTRACT
Review of literature conceming aerobic
and anaerobic respiration has shown that high school students
have many misconceptions about these concepts. In
order to detect students' misconceptions, a diagnostic test
was developed. The test was administered to 67 ninth grade
and 56 tenth grade students. Validity and reliability of
the test was investigated by item analysis, factor analysis
and table of specification. Moreover, validity of the test
was supported by examining the relationship between students'
personnel information and achievement received
from the test. Lastly, misconceptions were determined by
ca!culating the percentages of the students choosing the altematives
of the test.
ANAHTAR KELİMELER: Kavram yanılgıları, tanı testi, oksi/enli ve oksijensiz solunum
KEYWORDS: Misconception, diagnostic test, aerobic and anaerobic respiration
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education