ÖZET
Bu
araştırmanın
amacı,
ilköğretim
6'ıncl
sınıf
öğ-
rencilerinin
fen
bilgisi
dersinde
çeşitli
değişkenierin
(Fen
bilgisi
karne
notları,
sosyal
bilgiler
karne
notları,
cinsiyet.
sosyoekonomik
düzey)
öğrencilerin
tutum
ve
akademik
benlik
kavramlarını
açıklama
gücünü
belirlemekdir.
Araş-
tırma
surveyolarak
yapılmış
vcri
toplama
aran
olarak
kişi-
sel
bilgiler
formu,
fcn
bilgisi
bilşarı
testi.
fcn
bilgisi
akade-
mik
benlik
kavrilmı
ölçeği
vc
fcn
bilgisine
karşı
tutum
öl-
çcği
kullanılmıştır.
Test
ve
ölçcklcr
H
farklı
şehink
10plam
611
ilköğrctim
6'mcl
sınıf
öğrcncisine
uygulanmıştır.
(ok-
lu
basamaklı
(S1epwise)
regrasyon
analizi
kullanılarak
ve-
rilcr
analiz.
cdilmiş
ve
sonuç
olarak
akademik
hı'nlik
kavra-
mını
en
güçlii
açıklayan
ılcğişkenin
fen
k;mıı'
notları
oldu-
ğu
fen
hilgisinı~
karşıtuhıml;ırı
ı'n
giiçlii
a'ıklayan
ılcğişkı'-
nİu
de
akademik
bcnlik
kavr;i11l1
olduğn
hdirlcnmiş1ir.
ABSTRACT
The
purpose
of
this
study
is
to
investigate
effects
of
some
variables
(Science
grade,
social
science
grade,
gender,
socio-economic
status)
on
students'
attitudes
toward
science
and
science
self-concept
in
the
6th
grade
students.
The
study
is
designed
as
a
survey
type
in
which
6
ı
ı
students
from
8
different
city
in
Turkey
parıicipated.
Personal
information
form,
seience
achievement
test,
sci-
ence
self-eoncept,
students'
attitudes
toward
seience
were
adminestered
in
order
to
colleet
data.
Stepwise
regression
anaiyses
were
used
in
analysing
the
data.
Results
of
the
study
show
that
science
grades
are
most
important
predic-
tor
of
science
self-concept
In
addition,
science
self-concept
is
a
significant
predictor
of
students'
attitudes
toward
scien-
ce.
ANAHTAR KELİMELER: fen bilgisi akdemik benlik kavramı, fen bilgisi dersine karşı tutumlar, fen bilgisi eğitimi
KEYWORDS: science self-concept, attitudes toward science, science education
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education