OKUL ÖNCESI EOITIMCILERININ ENGELLILERIN KAYNAŞTIRILMASINA ILIşKIN GÖRÜŞLERI


Prof. Dr. Z. Fulya TEMEL


ÖZET
Bu araştırma anakolu öğretmenlerinin entegrasyonu hakkındaki görüşlerinin incelenmesi amacı ile planlanmıştır. Araştırma örneklemi toplam 118 anakolu öğretmeninden oluşturulmuştur. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan anket kullanılmıştır. Anket özel eğitim, entegrasyon ve entegrasyon süreci hakkındaki görüşleri içermektedir. Veriler x 2 analizi ile test edilmiştir. Bulgular, entegrasyona ilişkin görüşler ile özel eğitim ders i alma durumu arasındaki ilişkinin önemli olduğunu (p::50.05) ortaya koymuştur. Sonuçlar, mesleki deneyim, engelli çocukla çalışma, yaş ve ailede engelli çocuk bulunması ve entegrasyona olan tutum arasında önemli ilişki olmadığını göstermektedir (p>Ü.05). Araştırmada, bulgulara iliş- kin yorumlar yapılarak önerilerde bulunulmuş- tur.


ABSTRACT
The research was carried out to determine the relationships between different variables and attitudes toward integration of nursery teachers. Research sample was totaly 118 nursery teachers. The questionaire which is prepared by researcher were used as data colletion instrumenL The questionare was composed as including opinions about special education, integration and integration process. Data were tested via analysis of x2. Findings revealdet significant relation between attitudes toward integration and getting or not getting special education course (p::50.05). Attitudes toward special eduacation were noL Results also indicate that there were not relations amnog professional experience, teaching experience with handicapped, age and the precence of handicapped child in the family, with attitudes toward integration (p>Q.05). In the study, interpretations conceming findings and suggestions were presented.


ANAHTAR KELİMELER: Entegrasyon, tutumlar. anaokulu öğretmeni


KEYWORDS: ntegration, attitudes. nurcery teachers

[PDF]

efdergi@hacettepe.edu.tr        http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr           Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara

 Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education              Twitter of Hacettepe University Journal of Education