ÖZET
Bu araştırma anakolu öğretmenlerinin
entegrasyonu hakkındaki görüşlerinin incelenmesi
amacı ile planlanmıştır. Araştırma örneklemi
toplam 118 anakolu öğretmeninden oluşturulmuştur.
Veri toplama aracı olarak araştırmacı
tarafından hazırlanan anket kullanılmıştır. Anket
özel eğitim, entegrasyon ve entegrasyon süreci
hakkındaki görüşleri içermektedir. Veriler x
2
analizi ile test edilmiştir. Bulgular, entegrasyona
ilişkin görüşler ile özel eğitim ders i alma durumu
arasındaki ilişkinin önemli olduğunu
(p::50.05) ortaya koymuştur. Sonuçlar, mesleki
deneyim, engelli çocukla çalışma, yaş ve ailede
engelli çocuk bulunması ve entegrasyona olan
tutum arasında önemli ilişki olmadığını göstermektedir
(p>Ü.05). Araştırmada, bulgulara iliş-
kin yorumlar yapılarak önerilerde bulunulmuş-
tur.
ABSTRACT
The research was carried out to
determine the relationships between different
variables and attitudes toward integration of nursery
teachers. Research sample was totaly 118
nursery teachers. The questionaire which is prepared
by researcher were used as data colletion
instrumenL The questionare was composed as
including opinions about special education, integration
and integration process. Data were tested
via analysis of x2. Findings revealdet significant
relation between attitudes toward integration
and getting or not getting special education
course (p::50.05). Attitudes toward special eduacation
were noL Results also indicate that there
were not relations amnog professional experience,
teaching experience with handicapped, age
and the precence of handicapped child in the family,
with attitudes toward integration (p>Q.05).
In the study, interpretations conceming findings
and suggestions were presented.
ANAHTAR KELİMELER: Entegrasyon, tutumlar. anaokulu öğretmeni
KEYWORDS: ntegration, attitudes. nurcery teachers
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education