ÖZET
Özellikle sanayi devriminden sonra teknolojik gelişmelerle
birlikte ortaya çıkan insan kaynaklı çevre sorunlarına
karşı uluslararası düzeyde önlem alınması gerekliliği
ancak i 970'1i yıllarda anlaşılmış ve dünyanın birçok ülkesinde
çevre sorunlarının çözümü için somut adımlar atılmış,
çeşitli yasal düzenlemeler getirilmiştir. Ülkemizde de
çevre koruma ile ilgili bir takım yasal düzenlemeler yapılmış
olmasına rağmen, bunların yaşama geçirilmesinde,
toplumda yaşayan tüm bireylere düşen görev ve sorumluluklar
vardır. Çevre koruma, ancak kişilerin bu konuda bilgilendirilmesi
ve eğitilmesi ile gerçekleşeceğinden, özellikle
okul sistemi içinde bulunan bireylerin eğitimi büyük
önem taşımaktadır. Bu çalışma üniversite öğrencilerinin
çevre konularına olan ilgilerini ve bu konuda ne derecede
bilgi sahibi olduklarını belirlemek amacıyla, Hacettepe
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Biyoloji Öğretmenliği Anabilim
Dalı hazırlık, 1.,2.,3. ve 4. sınıfında öğrenim gören
222 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Öğrencilere çevre ile
ilgili soruların yer aldığı bir anket uygulanmıştır. Değerlendirme
sonucu, çoğunluğu örgün eğitimin son basamağında
olan öğrencilerin çevre ile ilgili bilgilerinin yeterli
olmadığı, hazırlık sınıfında okuyan öğrencilerin diğer sınıflarda
okuyan öğrencilere göre daha az bilgi sahibi olduğu
belirlenmiştir. Kimya öğrencileri ile yapılan karşılaştırmada
ise biyoloji öğrencilerinin çevre ile ilgili bilgi düzeylerinin
kimya öğrencilerine göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir.
ABSTRACT
Especially after the Industrial Revolution
in parallel with technological development, the necessity of
taking international precautions against the man - made environmental
problems has been understood only by 1970's,
and in many countries of the world concrete studies has been
made for the solution of environmental problems and
necessary legal changes has been carried out. Although some
legal changes about enviromental protection are also
carried out ın our country, in the realisation of these, there
are some duties and responsilities that are to be taken by all
members of the community. Since the protection of envimnment
is only realised with the inforrning and education
of individuals, especially the education of individuals who
are in a school system has great importance. This study has
been experimented on 222 students from the preperation I..
2.,3. and 4. classes from Biology Teacher Profession Department,
Faculty of Education University of Hacettepe to
determine the interest and the amount of the knowledge
that university students have. An investigation including
questions about environmental problems has been applied
on students. The result of the assessment shows that the
students many of who are at the last step of the organised
education do not have adequate knowledge about environment
and the students attending preperation classes even
have less knowledge then the others. A comparison made
between chemistry students and biology students has
shown that, the knowledge of biology students about envimnment
is much more than that of the chemistry students
ANAHTAR KELİMELER: Çevre Eğitimi. Çevre Koruma, Üniversite Öğrencilerinin Çevre Konusunda Bilgi Düzeyleri
KEYWORDS: nvironmental Educarion. Protection olEnvironment, The Knowledge Level ol University Students AboU/ Environment
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education