ÖZET
Beslenme; büyüme, yaşamın sürdürülmesi ve sağ-
lığın korunması için besinlerin kullanılması işlemidir. Beslenme
ınsanların gereksinimlerinin başında gelir. Bireyin,
ailenin ve toplumun birinci amacı, sağlıklı ve üretken olmaktır.
Beslenme zeka gelişimini de etkilemektedir. Ülkemizde
yetersiz ve dengesiz beslenme, özellikle büyüme ça-
ğındaki çocukların, önemli sorunlarındadır. Her yaş için organızmanın
ihtiyacı olan besin değerleri pek çok çalışmada
araştırılmış olmasına rağmen çeşitli nedenlerden dolayı gü-
nümüzde hala bireylerin dengeli olarak beslenip beslenemediği
bilinmemektedir.
çalışmamızda lise çağındaki gençlerin yeterli ve dengeli
beslenip beslenemedikleri, bu konuda kitaplar ve eğitimciler
tarafından yeteri kadar bilgilendirilip bilgilendirilemedikleri
konusu araştırılmış ve Fen Bilimleri Eğitimcilerinin
bu çerçeve içindeki rolleri irdelenmiştir.
ABSTRACT
Feeding is using the foods for growing,
cantinuing the life and keeping health. Feeding is the head
of people's needs. the first purpose of the person, family
and the society is being healthy and producer. Feeding also
affects the development of c1evemess. In our country less
and unbalanced feeding is one of the most important problem
especially for the growing children. Although feeding
values that are the needs of orgarıism for every ages are investigated
in many researches, nowadays, because of different
reasons whether we are feeding in balance or not is still
not known.
In om analyse the subject of whether young people in
lise level are feeding in balance or not and whether theyare
given enough information by books and educators or not, is
researched and the roles of Science Educators are discussed
in this loop
ANAHTAR KELİMELER: Dengeli ve yeterli beslenme, gıda, gıda eğitimi.
KEYWORDS: Balanced and enough feeding, food, food educaıion
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education