ÖZET
Bu araştırma müzik eğitimi alan ve almayan ergenlerin
empatik becerileri ve uyum düzeylerinde cinsiyet
ve sınıf düzeyi değişkenlerinin farklılığa neden olup olmadiğinin
belirlenmesi amacıyla planlanmıştır. Araştırma 206
ergen üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada "Empatik Beceri
Ölçegi - B Formu" ve "Hacettepe Kişilik Envanteri"
veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Elde edilen veriler
"Çift Yönlü Varyans Analizi" ve "Korelasyon Katsayısı
Önemlilik Testi" ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda,
müzik eğitimi alıp almamanın, cinsiyetin ve sınıf
düzeyinin ergenlerin empatik beceri puanları üzerinde istatiksel
açıdan önemli bir farklılığa neden olmadığı bulunmuştur
(P>()'05). Müzik eğitimi alıp almamanın ergenlerin
kişisel ve genel uyum, cinsiyetin ise sadece kişisel uyum
puanları üzerinde anlamlı bir farklılık yarattığı (P
ABSTRACT
The research was conducted to find
out the impact of sex and class level on empathic skills and
adjustment of adolescents getting or not getting education
in music. Research samples were 206 adolescents, "Emphatic
Skill Inventory-B Form" and "Hacettepe Personality
Inventory" were used as data collection instrnments, Statisticaly
the data were evaluated by using "Two Way Analysis
of Variance" and "Correlation Coefficient Significant
Test". As a conclusion; the effect of getting or not getting
musical education, sex and class level were not found significant
on the empathic skill score of the adolescents
(P>O,05). Whether or not getting musical education on individual
and general adjustment scores while sex only on
individual adjustment scores of the adolescents caused significant
differences (P
ANAHTAR KELİMELER: Müzik eğitimi, empatik beceri, kişisel uyum, sosyal uyum, genel uyum.
KEYWORDS: Musical educalion, empathic skill, individual adjustment, social adjustment, general adjustment.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education