ÖZET
‹ngilizceyi etkili ve ifllevsel olarak ö¤retebilmek için dil e¤itiminde yaz›n kullan›m›yla ilgili çal›flmalar ve uygulamalar giderek
yayg›nlaflmaktad›r. Ancak, ülkemizde özellikle devlet liselerinde, ‹ngilizce derslerinde hala yaln›zca ‹ngilizce dilbilgisi kurallar›
ö¤retilmekte; bu kurallar› ezberlemeleri beklenilen ö¤rencilerse ‹ngilizceyi kullanamamaktad›r. Bu çal›flman›n amac›, ö¤rencilerin
‹ngilizceyi etkili ve ifllevsel bir biçimde kullanabilmeri için k›sa öykünün niçin ve nas›l kullan›lmas› gerekti¤ini göstermektir.
ABSTRACT
Although the studies on the use of literature in teaching English have been increasing abroad, in our country, particularly
in public high schools, only English grammar is being taught. The students who are expected to memorise these rules cannot use
English. The aim of this study is to exhibit why and how short-story can be used in order to teach English effectively and efficiently.
ANAHTAR KELİMELER: ingilizce ö¤retimi, devlet liseleri, kısa öykü, şemalaştırma
KEYWORDS: teaching English, public high schools, short-story, graphic organizer
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education