ÖZET
Bu makale 1996-97 ö~retim yılında Türkiye'nin
Konya ilinden rastgele seçilmiş on beş yaşındaki 191 öğ-
renci ile İngiltere'nin Leeds bölgesinden seçilmiş 109 öğ-
rencinin yönlü sayılarla özellikle negatif sayılarla ilgili bir
grup işlemsel (manipulative) ve sözel problemlerdeki başarıları
ve ortak hataları üzerine bir karşılaştırmalı çalışma
sunulmaktadır. Türk ve İngiliz öğrencilerinin gruplandırıl.
mış verilerinin ortalaması sırasıya 55.40 ve 66.91, standart
sapmaları 21.26 ve 20.37 bulunmuştur. Aynı grupların ortaneaları
sırasıyla 52 ve 67 ve ortalama standart hataları
1.54 ve 1.95 dir. Böylece, Le,~ds deki 15 yaşındakiler,
farklı içerikli sözel problemler ü2erinde daha başarılı ve ortalama
puanları göreceli olarak daha yüksektir. Son olarak,
her iki grubun matematik öğrf timeileri ve öğretmenleri
hakkında bir fikir vermesi için ö!:rencilerin ortak yanılgıları
ve hataları listelendi.
ABSTRACT
The present pap.~r presents a comparative
study on the achievement and common mistakes of fifteenyear-
old 191 students chosen randomly from the province
of Konya, Turkeyand 109 students from Leeds, the DK in
1996-97 school year about solving a set of operational (manıpulative)
problems and of word problems related to the
integer numbers, in particular nfgative numbers. The means
of grouped data of students "rom Turkeyand the DK
are 55.40 and 66.91 respectively with the ir standard deviations
21.26 and 20.37. The mdians of the same groups
are 52 and 67, and standard errı)r of means are 1.54 and
1.95 respectively. Thus fifteen-y(,ar-olds in Leeds achieved
relatively high mean scores on the word problems with different
contexts. Finally, student,' common mistakes and
errors were listed to give an idea to both mathematics educators
and teachers.
ANAHTAR KELİMELER: Matematik Eğitimi, Sözel Prohlemler. Ortak Hatalar. Yanılgıler
KEYWORDS: Mathematics Education. Word Prohlems, Common Mistakes. Misconceptions
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education