ÖZET
Bu çalışmanın amacı üniversite birinci sınıf öğ-
rencilerının kimyasal denge kenusundaki kavram yanılgılarını
belirlemektir. Bu çalışma. i 43 Biyoloji. Biyoloji
Öğretmenliği. Fizik ve Fizik Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin
katılımıyla i 998- i 999 bahar döneminde ODTÜ'
de gerçekleştirilmıştIr. Kimyasal Denge Kavramları Başarı
Tesıi tüm öğrencilere uygulanmıştır. Sonuçlar. bir çok öğ-
reneınin denge şartlarının değişınesi. tepkime hızı ile denge
arasındaki ilişki ve tepkime hızı ve tepkime kavramı
hakkında kavram yanılgısı oldut,unu göstermıştır.
ABSTRACT
The purpose of this study was to investigate
the misconceptions of freshman students in chemical
equilibrium, In this study, 143 freshman students from
Biology, Biology Education, Physics and Physics
Education Departments in MEl'U took part during 1998-
1999 spring semester. Chemical Equilibrium Concepts Achievement
Test was administered to all subjects, The
results showed that many students had misconceptions
about changing equilibrium conditions. relating rate and
equilibrium and rate vs, extent.
ANAHTAR KELİMELER: Kavram Yanılgısı, Kimyasal Denge, Kimya Eğitimi.
KEYWORDS: Misconcq tion, Chemical Equilibrium, Chemisıry Educarion
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education