ÖZET
Bu
çalışmanın
amacı.
geleneksel
sınıf
öğretiminin
yanı
sıra
verilen
deneylerle
zenginleştirilmiş
kimya
öğreti-
minin.
lise
2.
sınıf
öğrencilerinin
kimya
dersi
başarılarına
etkisini
araştırmaktır.
İki
öğrenci
grubu
bu
araştırmada
rol
almışlardır.
Deney
grubu
öğrencileri.
sınıf
içi
öğretimın
ya-
nında
deneylerle
zenginleştirilmiş
kimya
öğretiminden
ya-
rarlanmışlardır.
Kontrol
grubu
öğrencileri
ise
sınıf
içi
öğre-
tim
in
yanı
sıra
problem
çözme
etkinliklerinden
yararlan-
mışlardır.
Araştırmaya
konu
olan
konular.
kimyasal
tepki-
melerin
hızına
sıcaklığın.
katalizörün
ve
derişimin
etkileri-
dir.
t-testi
analiziyle
iki
grup
arasındaki
kimya
başarısı
kar-
şılaştırılmış
ve
deneylerle
zenginleştirilmiş
kimya
öğreti-
minden
yararlanan
grubun
daha
başarılı
olduğu
saptanmış-
tır.
ABSTRACT
The
purpose
of
this
study.
is
to
investigate
the
influence
of
experimentally
supponed
traditional
che-
mical
education
program
on
the
performance
of
2
nd
year
high
school
chemistry
class
students.
Two
groups
of
stu-
dents
have
taken
pan
in
this
research,
one
group
has
follo-
wed
a
chemistry
program
enriched
with
experiments
in
ad-
dition
to
the
ir
normal
in-
class
education.
Second
group
has
fallowed
a
chemistry
program
supported
by
practical
prob-
lem
solving
activities.
The
research
topies
selected
are
the
effects
of
temperature,
catalyst
and
concentration
on
rates
of
chemieal
reactions.
The
performances
of
the
two
groups
have
been
comparatively
evau!ated
by
t-test
analysis
and
the
group
of
students
who
follov
the
experimentally
sup-
ported
chemistry
education
program
have
been
found
to
be
more
successful.
ANAHTAR KELİMELER: Fen Eğitimi. Kimya Eğitimi, Kimya Eğitiminde gösteri deneyleri
KEYWORDS: Science Education. Chemistry Education. Demonstration experiments in Chemistry Education
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education