ÖZET
Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının öğretmenlik
mesleğine yönelik tutumlarının farklı değişkenler
açısından incelenmesidir. Bu çalışma, ODTÜ Eğitim Fakültesi
'ndeki 340 öğrencinin katılımıyla 1998 yılı Bahar
döneminde gerçekleştirilmıştır. Araştırmada, araştırmacılar
tarafından geliştirilen "Öğretmenlik Mesleğine Yönelik
Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının öğretmenlik
mesleğine yönelik tutum puanları sevrne, saygı,
kendine güven alt boyutlarına göre kız ve erkek öğrencilerde
anlamlı bir fark gözlenmıştir. Ayrıca tutum puanları sı-
nıf düzeyine göre de anlamlıdır. Ama tutum puanları
ÖSYS'deki tercih sırasına göre anlamlı değildir.
ABSTRACT
The purpose of this study was to examine
the attitudes of pre-service teachers towards teaching profession
with regard to different variables. The sample
comprised 340 pre-service teachers attending Faculty of
Education, METU in Spring term, 1998. Attitudes of preservice
teachers were investigated with the help of an attitude
scale developed by the researchers. Results showed a
significant difference between like-dislike, respect and selfesteem
scores of boys and girls. There is also a significant
difference with respect to grade level of the students. However,
findings indicated no significant difference with regard
to preference order in university entrance examination.
ANAHTAR KELİMELER: Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlar. Likert tipi TutumÖlçme Aracı
KEYWORDS: Attitudes towards teaching profession. Likert type attitude scale
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education