ÖZET
Öğretim metodları dersleri teorik ve idealist bilgi1erler
yüklüdür. Teorik bilgilerle pratik bilgiler arasındaki
boşluğu dolduracak tekniklere ihtiyaç vardır [1]. Bu teknikierden
biri olan mikro-öğretim zaman ve öğrenci sayısı
açısından kısıtlı. gerçek sınıflara benzetilmiş ortamlarda
öğretmen adaylarına öğretmenlik yetenekleri kazandırmayı
ve geliştirmeyi amaçlamaktadır [2J. Bu nedenle çalışmanın
problemi 'Türkıye'de öğretmen yetiştiren üç üniversitede
mıkro-öğretimin durumu nedir?' olarak belirlenmiştir. Çalışmanın
evreni olarak İçanadolu'daki üç üniversitedeki
(Gazi üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi ve Anadolu Üniversitesi)
eğitim fakültelerinde öğretim metodları dersine
giren öğretim üyeleri belirlenmiştir. Problemi çözmeye yö-
nelik bir anket geliştirilmiştir. Anket sonuçları frekans tabloları
yapılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar doğultusunda
mikro-öğretimın Türkiye'de eğitim fakültelerinde öğretmen
yetiştirme yetişeğine entegre edilmesi ile ilgili önerilerde
bulunulmuştur.
ABSTRACT
Teaching method courses are overloaded
with theoretical and idealistic knowledge. Some techniques
are required in an effort to c10se the gap between theoretical
and practical knowledge [1 J. One of the technique that
connects theoretical knowledge into practice is micro-teaching.
It provides exercise in developing teaching skills. lt
is a teaching situation which is scaled down in terms of time
and number of students [2J. The problem of this study
is to define the current status of micro-teaching in Turkish
Education. Population of this study is the teacher educators
who are currently working in three universities of Central
Anatolia as teaching method course teachers. A questionnaıre
was developed in order to take the views and ideas of
method course teachers conceming the status of micro-teachıng
ın Turkey. As a result of this study, researcher offers
some suggestions related to integration of micro-teaching
ınto teacher education programs in Turkey.
ANAHTAR KELİMELER: Mikro-Öğretim, benzeşme, Öi!- retmen yetıştirme.Öi!retimmetodları. Öğretimyetenekleri
KEYWORDS: Micro-teaching, simulation, teaching method.'. teaching skills
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education