ÖZET
Araştırmanın
verileri
434
sınıf
öğretmenine
anket
uygulanarak
elde
edilmiştir.
Araştırmada
şu
sorulara
cevap
aranmıştır:
Sınıf
öğretmenlerinin
okuma
alışkanlıkları
ne
düzeydedir?
Meslek
içi
ve
dışı
okudukları
konular
nelenlir?
Mesleki
yayınlar
içerisinde
yer
almasını
istedikleri
konular
nelerdir?
Mesleki
yayınlar
üzerine
düşünceleri
nelerdir?
Mesleki
yayınlar
konusunda,
Eğitim
Bakanlığından
beklentileri
nelerdir?
Cevapların,
öğretmenlerin
cinsiyeti,
kıdemi
ve
okulun
sosyo-ekonomik
düzeyi
ile
ilişkisi
var
mıdır?
Yanıtların
okulun
sosyo-
ekonomik
düzeyi,
cinsiyet
ve
kıdem
ile
birlikte
değişip
değişmediğine
bakmak
için
chi-square
testi
kullanılmıştır.
Bulgulardan
birkaçı:
Öğretmenler,
mesleki
yayınları
sık
okuyamamaktadır.
Daha
çok
haber
içerikli
dergiler,
anı
içerikli
romanlar
ve
Hürriyet
gazetesi
okumaktadırlar.
Mesleki
yayınlara
kolay
ulaşamamaktadırlar.
Okulun
sosyo-ekonomik
düzeyine
göre,
öğretmenlerin
verdikleri
cevapların
dağılımları
arasındaki
fark,
çoğu
soruda
anlamlı bulunmuştur.
Cinsiyet
ve
kıdeme
göre
ise,
çoğu
soruda
anlamlı
bulunmamıştır.
ABSTRACT
Data
of
the
study
were
collected
through
use
of
survey
questionnaire
administered
to
434
classroom
teachers.
In
the
study,
the
following
questions
are
answered.
What
is
the
reading
habit
Ievel
of
the
classroom
teachers?
What
are
the
subjects
they
read
both
in-
profession
and
others?
Which
subjeets
they
prefer
to
be
included
in
their
professional
publications?
What
are
their
views
on
professional
publications?
What
are
their
expectations
from
the
Ministry
of
National
Education
regarding
professional
publications?
Is
there
any
relation
between
their
gender,
experience,
socio-economic
status
of
the
school
and
the
responses
of
the
classroom
teachers
involved?
To
analyse,
chi-square
test
was
employed.
Some
of
the
findings
are
as
follows:
Classroom
teachers
can
not
read
the
professional
publications
frequently.
They
mostly
read
new
s
magazines,
bibliographic
novels,
and
HÜITiyet
which
is
a
daily
newspaper.
They
not
easily
accress
to
professional
publications.
The
impact
of
the
socio-
economic
status
of
the
school
on
the
responses
of
the
classroom
teachers
is
significaııt
on
most
of
the
questionnaire
items.
However,
ne
ith
er
gender
nor
experience
Jo
have
such
a
significant
impact.
ANAHTAR KELİMELER: Öğretmen, okuma, kitap, dergi, mesleki yayın, gazete
KEYWORDS: Teacher, reading, book, magazine, profession publication, newspaper
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education