ÖZET
Bu
araştırma
farklı
sosyo-ekonomik
düzeydeki
6-
8
yaş
çocuklanmn
bilişsel
~elişimlerini
de~erlendimıek
amacıyla
yapılmıştır.
Araştırmanın
örneldem
~ubunu
51
'i
6
yaş.
43'U
7
yaş.
49'u
8
yaş
olmak
UZere
toplam
143
çocuk
oluştumıaktadır.
Çoculdann
bilişsel
gelişimleri
Mc.
Carthy
Scales
of
Children
Abilities
kullanılarak
de~erlendiril-
miştir.
Araştırma
sonunda
elde
edilen
verilerin
istatistiksel
analizi
sonucunda
sosyo-ekonomik
düzey
ile
çoculdann
bilişsel
gelişim
puanları
arasındaki
fark
anlamlı
bulun-
muştur.
Cinsiyetler
arasındaki
farka
baktığımızda
ise
6
yaş
grubu
çocuklarının
bilişsel
.ıı,elişim
puanlan
ile
cinsiyet
arasındaki
fark
önemli
bulunurken,
7
ve
8
yaş
grubu
çocuklarda
fark
önemsiz
bulunmuştur.
ABSTRACT
This
study
aims
at
the
evaIuation
of
cognitive
development
for
6-8
years
old
ehildren
from
different
socio-economie
status.
The
sample
spaee
of
the
study
consists
51
children
in
the
age
group
6,
43
children
in
the
age
group
7
and
the
49
children
in
the
age
group
8
(a
total
of
143
children)
In
this
study,
the
cognitive
development
of
children
was
evaluated
with
the
Mc
Carthy
Seales
of
Children
Abilities.
According
to
the
findings
obtained
from
this
research,
it
turned
out
that
significant
differenees
were
found
between
socio-economic
status
and
cognitive
development.
We
also
observed
that
significant
differenees
were
found
between
sexes
and
cognitive
development
at
6
years
age
group
but
on
the
other
hand
no
significant
differences
were
found
at
7
and
8
years
age
group.
ANAHTAR KELİMELER: Bilişsel gelişim, okulöncesi çocuklar, ilkokul çocukları
KEYWORDS: Cognitive development, preschool children, primary school children
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education