ÖZET
ılk:ö~retim
okullannda
8.
smıf
fen
bil~isi
dersin-
deki
temel
fizik
konulanndan,
ö~rencilerce
anlaşılamayan
veya
anlaşılmasmda
zorluk
çekilen
kavramlan
ö~rencilerin
~örUş
ve
düşünüşlerine
dayalı
olarak
tespit
etmeye
yönelik
bu
araştırmada;
iki
pilot
çalışma
ile
)!;eliştirilen
başan
testi
sekiz.
ilkö~retim
okulundaki
320
ö~enciye
uy~ulanmıştır.
Çalışmanm
ikinci
bölümünde,
LO
ilkö~retim
ö~encisi
ile
gerçekleştirilen
mülakatlar
verilmiştir.
Son
bölümde
ise,
el-
de
edilen
verilere
dayalı
olarak
varılan
sonuçlar
ve
öneriler
yer
almaktadır.
Elde
edilen
bul~ular
ve
varılan
sonuçlann
en
önemlileri
şöyledir:
tlkö~retim
8.
sınıf
ö~rencilerinin
yaklaşık
%
70'inin
fen
bil~si
proıı;ramında
yer
alan
elektrik
konusu
ile
ilıı;ili
kavramları
anlayamadıklan
tespit
edilmiş-
tir.
Bu
bul~unun.
ö~retmcnlerin
ders
uygulama
yöntemleri,
ders
kitaplan
ve
ö~rencilerin
ö~retmenle
iyi
diyaloıı;
içinde
bulunamamasmdan
kaynaklandı~ı
sonucuna
vanımıştır.
Maıı;netizma
konusunda
ise.
bu
oranın
%
40
düzeyinde
01-
ıluj:u
tespit
edilmiş
ve
buna
neden
olarak
ilıı;ili
konunun
~ünlük
yaşamda
karşılaşılabilen
konulardan
olması
ıı;öste-
rilmiştir.
Vanlan
sonuçlara
dayalı
olarak.
farklı
stratejilerin
yer
aldığı
materyallerin
ıı;eliştirilmesinin
ıı;erekti~i
öneril-
miştir
.
ABSTRACT
he
aim
of
this
study
is
to
determine
basic
physics
concepts
which
can
not
be
understood
by
students
at
8th
)!;fade
levd.
A
test
was
developed
and
based
on
two
pilol
studies
was
implemented
to
320
students
from
eiı$t
different
elementary
scbools.
In
the
second
part
of
the
study,
informal
interviews
were
undertaken
with
LO
stu-
dents.
in
the
last
part
of
the
study.
results
and
recommen-
dations
were
~iven
after
the
collected
data
was
analysed.
Some
of
the
important
results
are
as
follows:
Abaut
70
%
of
8th
~ade
students
can
not
understand
electrical
concepts
in
science
book.
The
reason
of
this
result
may
come
from
tbe
teachin~
methods,
course
books
and
deficiency
of
stu-
dents'
dialo~ues
with
teachers.
This
level
is
40
%
for
ma~-
netic
concepts.
This
level
was
found
hiı$er
than
electrical concepts.
This
can
be
explained
that
there
are
many
examp-
les
of
subjects
in
students'
daily
life.
Many
recommendati-
ons
are
made
for
improvinJ!
the
students'
level
of
unders-
tanding
and
su~ıı;estions
are
ıı;iven
for
future
studies.
It's
re-
commended
to
be
developed
new
strate~ies
and
materials.
ANAHTAR KELİMELER: Elektrik-Magnetizma, Kavramlar. İlköğretim 8. Sınıf Öğrencileri, Anlaşılma Düzeyi
KEYWORDS: Electric and magnetic, Concepts, 8th Grade students, Understanding level
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education