ÖZET
Bu makalede veri toplama aracı olarak sosyal bilimler
ve egitimde yapılan araştırmalarda sıkça kullanılan
görüşme ve anket teknikleri incelenmiştir. Önce her iki teknigin
tanımlan ve türleri üzerinde durulmuştur. Daha sonra
görüşmeler ve anketler çeşitli yönlerden karşılaştırılmıştır.
Bu karşılaştırma maliyet, süre, planlama, örneklem büyüklü-
ğü ve örnekleme, istenilen bilgiye ulaşma, yanlılık, gizlilik,
yanıtlama oranı, geçerlik, güvenirlik ve verilerin analizi öl-
çütlerine göre yapılmıştır. Son olarak, her iki teknigin avantajlan
ve dezavantajları bir tabloda özetlenmiştir.
ABSTRACT
In this artide, as data collecting tools interviews
and questionnairesused in social science and educational
researches were examined. Firstly, the definitions
and types of both techniques were discussed. Then intreviews
and questionnaires were compared in terms of various
aspects. These comparasions were made regarding
cost, time, schedule, sample size and sampling, access to
information, bias, anonimity and confidentiaIty, response
rate, validity, reliability and data anaIysis. FinaIly, the
advantages and disadvantages of both techniques were
summarised in a table.
ANAHTAR KELİMELER: Görüşmeler. Anketler, Araştırma Yöntemleri.
KEYWORDS: lnterviews, Questionnaires. Research Methods.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education