ÖZET
Bu çalışma ile; Almanya ve Türkiye'de optik
derslerinin öğretimindeki son duruma genel bir bakış ve
bunların karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu kapsamda;
Türkçe ve Almanca ders kitapları incelenmiş, öğrencilerde
çoğu kez öğrenme zorluklarına ve kavram yanılgılanna
sebep olan konuların, alan öğretimi bakımından
değerlendirilmesi yapılmış ve bazı öneriler sunulmuştur.
Sonuç olarak, Türk müfredat ve kitaplannda bazı
ekleme ve düzeltmelerin yapılması beklenmektedir.
Ayrıca; optik dersleri çıkış noktasını günlük hayatta
karşılaştığımız olaylardan almalıdır, ancak bu bir çok kez
Türkçe ders kitaplarında göz ardı edilmektedir.
ABSTRACT
The purpose of this study is to compare the
latest situations of optic courses teaching in Turkeyand in
Germany. In this context, Turkish and German optic
course books were exemined, and the subjects that cause
leaming difficulties and misconceptions eveluated in terms
of subject teaching and finally some suggestions were
provided.
As a result, it is expected that some additions and
corrections should be made in Turkish curriculum and the
course books. Moreover, the content of optic courses
should be taken from the daily life; however, most of the
time this point is ignored
ANAHTAR KELİMELER: Türkiye'de optik dersi, Türkçe okul kitapları, Almanya'da optik dersi, Almanca okul kitaplan
KEYWORDS: Optic courses in Turkey, Turkish course books, Optic CDursesin Germany, German CDursebooks.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education